رئیس پلیس راهور استان البرز در خصوص طرح ترخیص موتور سیکلت های رسوبی و مشمولان این طرح، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: محاسبه مبلغ هزینه پارکینگ موتورهای رسوبی را بر اساس تعرفه سال ۱۳۹۴ خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 09 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» غلامعلی شرق در خصوص اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در استان، گفت: با توجه به وجود تعداد کثیری از موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌های استان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸/۱۲/۲۹، که در اصطلاح رسوبی نامیده می‌شوند و تا کنون شهروندان موفق به ترخیص آن نشده‌اند، با تصمیم نیروی انتظامی و به منظور بازگرداندن اموال مردم، از ۱۷ آبان ماه جاری تا ۱۷ دی‌ماه به مدت دو ماه، طرح ترخیص خودروهای رسوبی در البرز اجرا می‌‍شود.
وی ضمن درخواست از شهروندان برای استفاده از تسهیلات این طرح، گفت: افرادی که قصد ترخیص موتورسیکلت‌های خود را دارند، از جمله مالک یا وکیل مالکان موتورسیکلت‌ها، با در دست داشتن مدارک مالکیتی و هویتی می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

این مقام مسؤول ادامه داد: همچنین کسانی که نه مالک و نه وکیلند، اما موتور سیکلت در زمان توقیف در اختیار آنها بوده و قبض توقیف پارکینگ به نام آنها ثبت شده است؛ به عنوان متصرف محسوب شده و می‌توانند با مدارک مربوطه به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین افرادی که مدارک بیمه و گواهینامه ندارند و یا سن موتور آنها بیش از ۸ تا ۱۰ سال است، اما موتور سیکلت قابل بازسازی و حرکت است، می‌توانند برای ترخیص موتور خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور البرز همچنین بیان کرد: اگر خلافی موتورها بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد، می‌توانیم مبلغ مورد نظر را به مدت یکسال تقسیم کنیم.
وی با این توضیح که تنها موتورهای توقیف شده به دلیل تخلفات راهوری می‌توانند برای ترخیص مستقیما به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند، بیان کرد: طرح شامل موتورهای سنگین و بیش از ۲۵۰ سی‌سی نمی‌شود.همچنین مالکان موتورهایی که توسط سایر بخش‌های نیروی انتظامی از جمله کلانتری، پلیس آگاهی و یا با دستور مقام قضایی، توقیف شده، برای ترخیص ابتدا باید به مرجع دستور دهنده توقیف مراجعه کرده و پس از رفع مشکلات انتظامی، به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.
شرق گفت: برای تسهیل در اجرای طرح و امور شهروندان، با هماهنگی انجام شده، ساعت کاری دفاتر پلیس+۱۰ البرز روزانه ۴ ساعت افزایش یافته و تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود که در این مدت واحد ترخیص پلیس راهور استان نیز حضور دارند و مدارک از دفاتر پلیس +۱۰ اسکن و پس از بررسی در واحد ترخیص و تایید، موتور سیکلت ترخیص می‌شود.وی محاسبه مبلغ هزینه پارکینگ موتورهای رسوبی را بر اساس تعرفه سال ۱۳۹۴، اعلام کرد.
فرمانده راهور استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک توسط رانندگان و سرنشینان خودروهای عمومی، یادآورشد: جریمه رانندگان بدون ماسک خودروهای عمومی، ۱۰۰ هزار تومان است و به ازای هر سرنشین بدون ماسک، ۲۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای عمومی ثبت می شود.

وی افزود: جریمه راننده برای سرنشینان بدون ماسک با این هدف اجرا می شود که راننده احساس مسئولیت کند و اجازه سوار شدن شهروندان بدون ماسک به وسیله نقلیه عمومی را ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار