دبیر جشنواه ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی گفت: ۳۴ طرح کسب و کار و فن‌آفرین به مرحله نهایی پانزدهمین دوره جشنواره راه یافتند و رتبه‌های برتر آنها بیست و نهم آبان امسال معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 09 November 2020

عبدالرضا کبیری سامانی افزود: نامزدهای راه یافته به مرحله نهایی بخش‌های مسابقه‌ای پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شامل ۱۸ تیم طراح کسب و کار و ۱۶ شرکت فن‌آفرین هستند که برترین های آنها روز بیست و نهم آبان جاری در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.

وی اظهارداشت: از بین طراحان کسب و کار راه یافته به مرحله نهایی، چهار شرکت و از بین فن‌آفرینان، سه شرکت نوپا و ۲ شرکت رشد یافته بعنوان رتبه‌های برتر انتخاب خواهند شد.

کبیری با اشاره به اینکه فهرست اسامی شرکت های طراح کسب و کار و فن‌آفرینان راه یافته به مرحله نهایی در پایگاه اینترنتی جشنواره شیخ بهایی منتشر شده است، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰۱ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که ۱۶۵ طرح در بخش فن‌آفرینان و ۳۳۶ طرح در بخش طراحان کسب و کار بود.

وی ادامه داد: از بین طرح‌های رسیده به جشنواره، ۶۱ طرح کسب و کار و ۳۷ طرح فن‌آفرین به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از بین آنها نامزدهای مرحله نهایی انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی با تاکید بر اینکه مراحل ارزیابی و داوری این طرح‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شد، خاطرنشان کرد: ۱۶ نفر نیز به مرحله نهایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جشنواره راه یافتند.

کبیری به جایزه ویژه فن‌آفرین صنعت ساز دکتر شیخ زین‌الدین اشاره و اضافه کرد: ۶ شرکت به مرحله نیمه نهایی این بخش راه یافتند که از بین آنها یک شرکت بعنوان برنده جایزه در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می شود.

جایزه فناوری صنعت­ ساز دکتر محمود شیخ زین‌­الدین به برترین طرح‌های فناورانه‌ای که به مرحله تولید انبوه رسیده و بر اساس آن خط تولید یا کارخانه ایجاد شده باشد، اعطا خواهد شد؛ محمود شیخ زین‌الدین، معاون فقید نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس اسبق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی، خرداد سال ۹۷ به‌دلیل عارضه قلبی درگذشت.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران متعدد بخش دولتی و خصوصی از جشنواره ملی شیخ بهایی استقبال کردند، اظهار داشت: مقرر است جلسه‌ای بمنظور مذاکره بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده در قالب ویژه برنامه‌ای به نام " پُل " برگزار شود.

دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی درباره طرح‌های رسیده به این رویداد گفت: توزیع یکنواختی از همه بخش‌ها و موضوع‌ها مانند سلامت و صنعت در بین آنها وجود دارد و در زمینه‌های مختلف مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پزشکی و کشاورزی بودند.

کبیری با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی با حضور مهمانان داخلی و خارجی بصورت مجازی در ۲ روز برگزاری جشنواره با هدف انتقال تجربه از جمله ویژه برنامه‌های این جشنواره در سال جاری را بیست باش (معرفی برگزیدگان دوره های قبلی جشنواره و بررسی پیشرفت آنها)، چارسو (بررسی سیر تاریخی جشنواره) و طلوع (بررسی راز موفقیت تیم های موفق) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه پانزدهمین دوره جشنواره روز بیست و هشتم آبان جاری بصورت مجازی برگزار می شود، افزود: عصر روز پنجشنبه بیست و نهم آبان نیز در مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار