طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین عشایری، روستایی، مرتعی، شتر، اسب و تک سمیان در استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 12 November 2020

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان، این استان را یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور دانست و گفت: استان اصفهان با تولید ۷۰ هزار تن گوشت قرمز در سال رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.
حسین ایراندوست با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز در دامداری‌های استان اصفهان پرورش داده می‌شود افزود: تنها پنج درصد از دام‌های سبک هویت گذاری شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد دام‌های سنگین اعم از گاو و گوساله در استان اصفهان هویت گذاری شده‌اند، گفت: طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در راستای جلوگیری از قاچاق دام، سرقت و جا به جایی دام و بهره مندی دامداران از تسهیلات دولتی از جمله نهاده‌های دامی و پروانه‌های صادره هدف گذاری شده است.
ایراندوست با بیان اینکه در این طرح، پلاک‌های ۱۵ رقمی بر روی دام‌ها نصب و این اطلاعات آماری با ذبح حیوان در کشتارگاه‌ها باطل خواهد شد افزود: هویت گذاری دام‌ها همانند هویت ملی افراد است و با توجه به اینکه نهاده‌های دامی بر اساس تعداد دام‌ها به واحد‌های دامداری عرضه می‌شود لازم است دامداران در این طرح با سازمان جهاد کشاورزی اصفهان همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار