معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: ۲۰۶ راس دام قاچاق در نوار مرزی این شهرستان توسط نیروهای هنگ مرزی در منطقه «تنگه حمام» کشف شد.
کد خبر: ۹۱۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 13 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حسن پیرکرمی اظهار داشت: قاچاقچیان قصد خارج کردن این تعداد دام سبک را از کشور را داشتند که توسط نیروهای مرزبانی در مرز دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: این دام ها از نوع نر و پرواری هستند و قاچاقچیان قصد داشتند آن ها را به عراق صادر کنند که با هوشیاری نیروهای هنگ مرزی موفق به این کار نشدند و در این رابطه یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

باتوجه به اینکه پلاک گذاری بیشتر برای دام های مولد انجام می شود از این رو قاچاق در بحث دام های نر و پرواری اتفاق می افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق،   دام‌ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می شود.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.  
رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه پیشتر در گفت و گو با ایرنا از رشد ۲۴ درصدی کشفیات دام قاچاق در هفت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۵۷۹ راس دام و طیور از قاچاقچیان کشف شد در حالی که کشفیات مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۹۴ راس بود.

سرهنگ «جلیل سلطانی»  ادامه داد: بیشترین دام های کشف شده در این مدت گوسفند ۲ هزار و ۵۴۲ راس، طیور ۹۳۳ قطعه و گاو ۱۰۱ راس بوده است.

وی همچنین ارزش احشام قاچاق کشف شده را بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ار نظر ارزش ریالی نیز امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته ایم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار