اهمیت این پدیده زمانی دو چندان شد که ویروس کرونا زندگی بشر را مختل و تمام فعالیتهای حضوری را تعطیل و تعدیل کرد.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 18 November 2020

تابناک ایلام::یکی از تکنولوژیهای نو ظهور در دنیای امروز اینترنت است که با قدمتی بیش از یک دهه به سرعت فراگیر و به یکی از نیازهای ضروری بشریت مبدل گشته بطوریکه بر تمامی ابعاد زندگی تاثیر گذار است.

اهمیت این پدیده زمانی دو چندان شد که ویروس کرونا زندگی بشر را مختل و تمام فعالیتهای حضوری را تعطیل و تعدیل کرد.

در جریان سفر اول استاندار به شهرستان آبدانان در آغازین روزهای بهار 97 یکی از مصوبات آن سفر رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت اکثر روستاها و بخشهایی از شهر بود که با گذشت قریب سه سال از این مصوبه و علیرغم تاکید بر رفع این معضل در سفر دوم اما همچنان این مشکل برطرف نشده و اعتراض و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

مدیر کل ارتباطات و فن آوردی اطلاعات در این باره می گوید در مدت مذکور در شهرستان آبدانان یک سایت ایرانسل و یک سایت "های وب" در داخل شهر راه اندازی و همچنین سایت همراه اول آن ارتقا یافته و در روستای گنداب یک سایت جدید راه اندازی شده است.

عباس بیرامی بیان  می دارد مجوز احداث یک سایت از وزارت ارتباطات برای روستای لرغه در بخش مورموری اخذ و به شرکت همراه اول ابلاغ گردیده تا کارهای مقدماتی آن انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرده بزودی سایت 4G ایرانسل نیز که دکل آن اجرا شده در روستای وچکبود راه اندازی خواهد شد. بیرامی اضافه می کند کار انجام فیبر نوری در چند روستا از بخش سراب باغ و شهرک هزارانی به اتمام رسیده و در منطقه گنداب و انجیره نیز در دست اقدام می باشد.

با این وجود آنچه از قرائن و شواهد پیداست هنوز مشکل اینترنت بسیاری از روستاها همانند هلیوه، گنداب، انجیره و....برطرف نشده و بخشهایی از مرکز شهر مثل کوی اندیشه نیز با ضعف شدید اینترنت مواجه است.

امید است کارهای در دست اقدام هر چه سریعتر به سرانجام رسیده و این مشکل حیاتی که این ایام تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد برطرف گردد.

بهروز مردانی

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار