استاندار آذربایجان غربی:
بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای صنایع و معادن شهرستانهای خوی و چایپاره با حضورمعاونین وزارت صنعت ومعدن وتجارت
کد خبر: ۹۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 09 September 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، در نشست بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای صنایع و معادن شهرستانهای خوی و چایپاره که در سالن اجتماعات فرمانداری خوی برگزارشدقربانعلی سعادت با اشاره به نقش شهرستان خوی در توسعه استان آذربایجان غربی گفت: شهرستان خوی یکی از قطب های مهم استان در توسعه اقتصادی و تجاری است و این شهرستان می تواند با توجه به قابلیت های زیاد در بخش صنعت ، معدن و تجارت به قطب توسعه استان تبدیل شود.
سعادت ادامه داد: قبل از دولت تدبیر و امید، محور توسعه آذربایجان غربی بر مبنای کشاورزی تعیین شده بود که اکنون آن را بر محور صنعت و توسعه صنعتی قرار داده ایم و تلاشهای بسیاری در این زمینه در سطح استان آغاز شده است.

وی اشاره به هدررفتن آب ها ازدشت شهرستان خویکرد وگفت:برای جلوگیری از خروج آبها از دشت هایاین شهرستان ،بایدسدی ایجاد کنیم که این آب هابه هدر نروند زیرا شهرستان خوی یکی از محورهای مهم سرمایه‌گذاری در استان است.

وی درادامه سخنان خود به مشکلات جاده خوی ورازی کرد وافزود : درهفته دولت عملیات تعریض و بهسازی این جاده در سالجاری آغاز شده و هم اکنون فعالیت اجرایی در این جاده توسط پیمانکار در حال انجام است.

جعفر صادق اسکندریمدیرکل صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی:

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی دراین نشست با اشاره بهپایش صنعتی که درسال 93 دراستاناتفاق افتاده گفت:براساس پایش صنعتی که درسال 93 دراستان آذربایجان غربی انجام گرفت حدودا، دو هزار و 900 واحد تولیدی وجود دارد که از این تعداد 400 واحد راکد بوده که هرکدام ازاین واحدها 79درصد با بانک ها مشکل د ارند که باید هرچه سریعتر مشکلات آنها بابانک ها حل شود.

وی ادامه داد :درطول 5ماه گذشته بالغ بر70واحد تولیدی که راکد بودند به مرحله تولید رسیده ومشکلات آنها حل شده است ودرسالجاری ازاین تعداد واحد 35طرح به بهره برداری رسیده است.

وی همچنینافزود :در شهرستان خوی60واحد تولید مبل وجود دارد که بر این اساس اقدام به ایجاد شهرک مبل شده و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

وی درپایان خاطر نشان کرد وگفت:دراجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی درسه محور رونق تولید ،توسعه اقتصادی وتوسعه صادرات غیرنفتی درنظرگرفته شده است.

رضا رحمانی،نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم دراین جلسه گفت: حمایت از تولید یک ضرورت است چرا که در کشوری با اینهمه جوان تحصیل کرده داریم که انصاف نیست بیکاربمانند واین میزان بیکارتحصیل کرده جوانان برازنده این نظام اسلامی نیست

وی درادامه اشاره به وجود استعدادهای خوب معدنی در شهرستان خوی کردوگفت: مجلس قانونی تصویب کرده است که طبق آن، 15 درصد مبالغ دریافتی از معدنکاران باید خرج آن آن منطقه شود که معا دن دارند.

وی دراین راستا گفت: در سال 93 در استان آذربایجان غربی، دریافتی از معادن از این استان به مبلغ 130 میلیارد ریال بوده و باید 15 درصد این مبلغ در این امور تعیین شده هزینه شود.


حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی

حسینی صدر دراین جلسه با اشاره به مشکلات کارخانه دخانیات خوی کرد وگفت:یکی از مشکلات اساسی درشهرستان خوی کارخانه دخانیات است که دراین کارخانه 244نفرکارمند مشغول به کار هستندکه11ماه از سال را بیکارهستند که ازبودجه دولت حقوق کامل دریافت می کنندباید این مشکل هرچه زودتر حل شود.


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ازبهره برداری کارخانه سیلندرسازی خوی تادوماه آینده خبردارد وگفت:این کارخانهبا سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال تا دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد وهمچنیناین واحد تولیدی نیازمند سرمایه در گردش است که باید از منابع قانونی این مبلغ تامین شود.

وی همچنین به ظرفیت شهرک صنعتی خوی اشاره کرد افزود: ظرفیت شهرک صنعتی خوی پر شده‌است وباید عملیات ساخت شهرک صنعتی ایواوغلو هرچه زودتر به اتمام برسد.

وی به مشکلات فرش بافان این شهرستان اشاره کردو گفت:شهرستان خوی یکی از حوزه های مهم صنعت فرش در کشور است که عمده تریناشتغال و محل درآمد مردم این شهرستان از فرش بافی است که متاسفانه هم اکنون در رکود به سر می برد و نیازمند توجهی جدی به این قشردارد.

موید حسینی صدر درپایانبه مشکلات صنعتی شهرستان چایپاره، اشاره کردوافزود: سه واحد صنعتی در شهرستان چایپاره به همراه واحدهای صنعتی نمک و سیلندرسازی دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم با بررسی مشکلات این واحدها در این نشست شاهد رفع مشکلاتشان در حمایت از تولید باشیم.

حسین سیوانی اصل فرماندار شهرستان خوی:

فرماندار خوی با اشاره به ایجاد شهرک صنعتی مبل درخوی کرد وگفت:با ایجاد شهرک صنعتی مبل درخوی می‌تواند در زمینه اشتغال و صادرات به کشورها و استان‌های همجوار کمک بیشتری به اقتصاد منطقه داشته باشد.

وی در ادامه با درخواست از وزارت صنعت،معدن و تجارت و شركت هاي تابعه در جهت سرمايه گذاري اختصاصي در شهرك كاني هاي غير فلزي و سرمايه گذاري مشاركتي در صنعت سنگ و معدن، ممانعت از واردات تخمه آفتاب گردان از كشور چين را در جهت حمايت از توليدات اختصاصي شهرستان خوی كه محصول عمده اين شهرستان مي باشد ، ضروري دانست .

همچنين در ادامه، دكتر سيواني خواستار اصلاح قانون تجارت در ممانعت از صدور احكام قضايي جهت تعطيلي واحدهاي توليدي و مساعدت مالي و قانوني براي ايجاد بازارچه مرزي مشابه بازارچه هاي بانه و پيرانشهر ترجيحأ با محوريت پوشاك و البسه گرديد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار