استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: در اخذ شهریه از دانش‌آموزان افغانستانی مسئله حمایتى رعایت شود، زیرا آن‌ها مسلمان‌اند و به ما پناه آورده‌اند و باید بُعد انسانى در این زمینه رعایت شود، ضمن اینکه حضور آنها در مدارس ایران، در آینده منتقل‌کننده فرهنگ کشور ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵ 10 September 2015
مصطفی سالاری ظهر دیروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان بوشهر اظهار داشت: هیچ اشکالى ندارد شهردارى بوشهر، کلاس کنکور برگزار کند و چه‌بسا اگر شهردارى بوشهر با برگزارى کلاس‌هاى کنکور، چند دانشجوى دانشگاه صنعتى شریف و دانشگاه‌هاى دولتى معتبر را تحویل دهد، نتیجه آن از برخى کارهاى عمرانى بهتر باشد.

وی بیان کرد: مدارس غیرانتفاعى بوشهر نتوانسته‌اند شرایطى ایجاد کنند که با مدارس شاهد و نمونه دولتى رقابت کنند و الان خانواده‌ها در صف مدارس شاهد براى پذیرش دانش‌آموزانشان هستند، درصورتی‌که در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان و تهران، مدارس غیرانتفاعى وجود دارند که از مدارس خاص، شرایط بهترى دارند و با وجود شهریه، آزمون ورودى هم دارند، ولى حتى در مدارس غیرانتفاعى مرکز استان چنین شرایطى وجود ندارد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: میز و نیمکت‌هاى مانده در انبار آموزش‌وپرورش که قابل تعمیر هستند، تعمیر و به شکل اولیه درآیند تا در تأمین هزینه بیش از 15 هزار میز و نیمکت موردنیاز مدارس استان، صرفه‌جویی شود.

سالاری تصریح کرد: در اخذ شهریه از دانش‌آموزان افغانستانی مسئله حمایتى رعایت شود، زیرا آن‌ها مسلمان‌اند و به ما پناه آورده‌اند و باید بُعد انسانى در این زمینه رعایت شود، ضمن اینکه حضور آنها در مدارس ایران، در آینده منتقل‌کننده فرهنگ کشور ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برق مدارس نباید به دلیل عدم پرداخت هزینه برق، قطع و احیاناً منجر به تعطیلى مدارس شود و آموزش‌وپرورش هم باید هزینه‌هاى جارى برق را بپردازد تا شرکت برق بوشهر تحت‌فشار مرکز نباشد و مجبور به قطع برق مدارس نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار