مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نرم تحصیل دانش آموزان غیردولتی در کشور حدود 8.5 درصد است، افزود: این شاخص در مازندران با 2 برابر بیشتر از کشور حدود 16 درصد بوده و در ناحیه یک ساری بیش از 20 درصد است.
کد خبر: ۹۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 10 September 2015
به گزارش تابناک سیدعلی قاسمی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: براساس آمار سال تحصیلی 93-94 برای سال تحصیلی جدید 504 هزار و 777 فراگیر در آموزش و پرورش مازندران داریم که دراین آمار 12 هزار فراگیر در بخش نهضت سوادآموزی احتساب نشده است.
وی افزود: باید با دستیبابی به دانش علمی به اهداف بلند دینی خود دست یابیم و از فرهنگ عمومی خود برای اعتلای فرهنگی جامعه استفاده کنیم.

ایشان تصریح کرد: از این تعداد 249 هزار نفر دانش آموزان دوره ابتدایی هستند.قاسمی با بیان اینکه 80 هزار و 428 نفر دانش آموز متوسطه اول هستند، افزود: امسال با افزایش یک پایه متوسطه این آمار به 120 هزار نفر می‌رسد.قاسمی گفت: 32 هزار و 466دانش‌آموز استان در مدارس فنی و حرفه‌ای به تحصیل مشغول هستند.

قاسمی با بیان اینکه شهرستان ساری 494 مدرسه با 3 هزار و 183 کلاس درس دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 208 مدرسه با یک‌هزار و 560 کلاس در ناحیه یک، 207 مدرسه با یک‌هزار و 426 کلاس در ناحیه دو، 56 مدرسه با 137 کلاس در چهاردانگه و 23 مدرسه با 60 کلاس درس در دودانگه ساری مستقر هستند.

وی ادامه داد: مجموع پرسنل آموزش و پرورش شهرستان ساری، 6 هزار و 609 نفر است که 3 هزار و 712 نفر آنها زن و بقیه مرد هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه نرم تحصیل دانش آموزان غیردولتی در کشور حدود 8.5 درصد است، افزود: این شاخص در مازندران با 2 برابر بیشتر از کشور حدود 16 درصد بوده و در ناحیه یک ساری بیش از 20 درصد است.
وی ضمن بیان اینکه منابع درآمدی آموزش و پرورش مازندران صفر است و از این نظر کمبود داریم، افزود: در دو هفته گذشته در سکوت رسانه ای و بدون اطلاع هیچ مدیر استانی میزبان هشت برنامه ملی در بابلسر بوده ایم.
قاسمی با بیان اینکه ساماندهی بهینه نیروی انسانی، ارتقا مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش، توسعه مشارکت‌های مردمی و تمرکززدایی از سیاست‌های اساسی دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش است، افزود: اصلی ترین چالش امروز دستگاه تعلیم و تربیت، مقوله نیروی انسانی است.وی تصریح کرد:صریح کرد: برخی از معلمان ساکن یک شهر و محل کار آنها در شهری دیگر است و در این ارتباط امسال بیش از 600 تقاضای انتقال داخل استانی داشتیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تقدیر از مشارکت مردم، خیران و دستگاه‌های دولتی که در امر مدرسه‌سازی و کمک به آموزش و پرورش سهیم هستند، اظهار کرد: دیروز در یکی از شهرستان‌های استان، 4 هزار و 700 متر مربع‌زمین به آموزش و پرورش اهدا شد و یک خیر ارزشمند آمادگی خود را برای ساخت مدرسه یا مجتمع در آن اعلام کرده است.

قاسمی ضمن بیان اینکه  باید مراکز اردویی مازندران در ساری متمرکز شود.بیان کرد در حال حاضر آموزش و پرورش مازندران در مرکز استان فاقد مراکز اردویی آموزشی است.
ایشان در پایان از آمادگی استان برای شروع سال تحصیلی جدید خبر دادند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار