مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با حضور در گفتگوی ویژه خبری از صدا و سیمای مرکز همدان درباره آخرین وضعیت آزاد سازی سهام عدالت، گفت: با اجازه‌ای که مقام معظم رهبری صادر کردند، آزاد سازی سهام عدالت شکل گرفت و از سوی وزارت اقتصاد دو روش به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار مردم قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ 08 December 2020

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با حضور در گفتگوی ویژه خبری از صدا و سیمای همدان درباره آخرین وضعیت آزاد سازی سهام عدالت، گفت: با اجازه‌ای که مقام معظم رهبری صادر کردند، آزاد سازی سهام عدالت شکل گرفت و از سوی وزارت اقتصاد دو روش به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار مردم قرار گرفت.
 
به گزارش تابناک همدان سید ناصر محمودی در برنامه زنده تلویزیونی، افزود: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند خودشان مدیریت سهام و داراییشان را به عهده خواهند داشت و افرادی که نخصص لازم را نداشتند روش غیر مستقیم را در مدیریت سهام عدالتشان انتخاب کرده اند.
 
وی با اشاره به اینکه طبق آمار‌های موجود در استان ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند، خاطر نشان ساخت: بیش از ۹۰۸ هزار نفر در استان روش غیر مستقیم و مابقی روش مستقیم را انتخاب کرده اند.

محمودی با اشاره به تفاوت در بین روش‌های مستقیم و غیر مستقیم یاد آور شد: در روش مستقیم مدیریت سهام به عهده خود فرد است و افراد در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و کد بورسی دریافت کرده اند، ولی در روش غیر مستقیم افراد نمیتوانند دخالتی در خرید و فروش سهام خود داشته باشند واین امر توسط شرکت‌های سرمایه گذاری در استان انجام میگیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه با بیان اینکه از ۹۰۸ هزار نفری که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند فقط ۱۸ درصد در سامانه سجام ثبت نام کرده و دارای کد بورسی هستند، تصریح کرد: همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که چه کسانی که روش مستقیم و چه کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند باید به سامانه سجام از طریق گوگل نیز قابل دسترسی است، مراجعه و کد بورسی دریافت نمایند.

وی افزود: به دلیل اینکه به زودی شرکت‌های سرمایه گذاری باید انتخابات مجمع عمومی داشته باشند و باید همه دارندگان سهام عدالت کد بورسی داشته باشند و این وظیفه مردم است که افراد با صلاحیت را به عنوان هیات مدیره این شرکت‌ها انتخاب نمایند.

محمودی با تاکید بر این موضوع که اطلاعات لازم را در اختیار هم استانی‌های عزیز گذاشته ایم، یاد آور شد: مردم برای کاندیداتوری در شرکت‌های سرمایه گذاری اقدام کنند و می‌طلبد که افراد صاحب صلاحیت وارد هیات مدیره‌ها شوند. 

وی در پایان خاطر نشان ساخت: افرادی که تمایل به کاندیداتوری دارند برای ثبت نام به سامانه www.setan.seo.ir مراجعه نمایند و امیدواریم با ورود افراد توانمند و با صلاحیت بازار‌های مالی مناسبی برای همشهریان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار