در رسانه ها:
شروع ثبت نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس از ۲۸ آذر تا ۴ دی ماه خواهد بود،کمبود ۱۰۰ خانه بهداشت در سطح استان براساس میانگین کشوری،جریمه بکارگیرندگان مشمولان غایب از سال 94 افزایش یافت،مرکز کنترل کیفیت و مدیریت منابع آب خراسان شمالی با هدف کاهش هزینه های بهره برداری منابع آب ،حفاظت و نگهداری تاسیسات چاهها و مخازن آب و همچنین کنترل کیفی و پایش شهری به بهره برداری شد
کد خبر: ۹۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 10 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،محمد رحیم نوروزیان در نخستین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات حداکثری،سالم و رقابتی  با حفظ امنیت لازم و ارتقای سرمایه اجتماعی از برنامه های اصلی وزارت کشور و دولت تدبیر و امید است،گفت:با رصد مسائل مختلف مرتبط با انتخابات توسط اعضای ستاد امنیت انتخابات استان و داشتن پیش بینی مناسب در مقطع انتخابات از مشکلات احتمالی پیشگیری و در مقطع انتخابات شاهد ترویج شایعات راست و دروغ در فضای مجازی نباشیم.

محمدرحیم نوروزیان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و جنجال در درون کشور مراقبت هر چه بهتر عوامل اجرایی، نظارتی و نیروهای نظامی،انتظامی و امنیتی برای رعایت دقیق بی طرفی را موجب جلوگیری از بهانه تراشی ها دانسته و گفت:باید از هم اکنون طرح های امنیتی کاملی شامل قبل،حین و بعد انتخابات از سوی اعضای این ستاد ارایه شود تا در شورای تامین استان طرح و مصوب شود که با آمادگی بیشتر کار انجام و منجر به افزایش هرچه بیشتر ضریب امنیتی انتخابات شود.

وی اظهار داشت:تشدید اختلافات بین رقبای سیاسی  ورود به برخی حوزه ها همچون تقسیمات، اقوام و مذاهب، ایجاد مطالبات انجام نشدنی از سوی نامزدهای انتخاباتی و سیاه نمایی و تخریب گذشته باانگیزه جمع آوری رای گرچه مورد توجه و برخورد قانونی قرار خواهد گرفت ولی منجر به نابودی سرمایه اجتماعی خواهد شد که از نامزدهای احتمالی و هواداران آنها تقاضا داریم این موارد را مورد رعایت و توجه بیشتری قرار دهند. تاهم برای خودشان مشکلی ایجاد نشود و هم فضا مناسب استان دچار تنش نشود.
وی اضافه کرد: به رغم تمام این شرایط مردم کشور به پای صندوق های رای می آیند چرا که نگاه تکلیف گرایی به این موضوع دارند و وظیفه ما در قبال آنها این است که مراقب این سرمایه های اجتماعی و حفظ آن باشیم.
وی بیان کرد: البته تاکید دولت و نظام جمهوری اسلامی نیز بر عدم دخالت مجریان انتخاباتی است و اگر دخالتی صورت گیرد بر خلاف شرع و قانون بوده و از نظر عقلی به نفع کشور نیست.
وی افزود:تاریخ شروع ثبت نام از بیست و هشتم آذر ماه تا چهارم دی ماه خواهد بود و از بیست و نهم بهمن ماه تا پنجم اسفند ماه زمان تبلیغات کاندیداها است و در هفتم اسفند ماه شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق های اخذ رای خواهیم بود.


کمبود 100 خانه بهداشت در خراسان شمالی

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد،گرمه،جاجرم،مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از کمبود ۱۰۰ خانه بهداشت در سطح استان خبرداد و گفت: باید براساس میانگین کشوری به ازای هر چهار هزار و 500 نفر جمعیت یک خانه بهداشت موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد بر تغییر نگاه مدیریتی مسئولان استان بر حل مسائل موجود تاکید کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان راز و جرگلان با تعداد زیادی جمعیت فقط سه مرکز بهداشتی دارد و در در صندل آباد با هفت هزار نفر جمعیت و کلاته محمد علی پهلوان با هشت هزار نفر ،مرکز بهداشتی و خانه بهداشت نداریم.

وی با بیان اینکه مسئولان استان همواره به کم قناعت دارند،خاطرنشان کرد: قناعت در کارهای عمومی و مردم خوب نیست بلکه باید افراد در زندگی شخصی قناعت داشته باشند.

 

جریمه بکارگیرندگان مشمولان غایب افزایش یافت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت:جریمه بکارگیرندگان مشمولان غایب در سال 94 افزایش یافت.
سرهنگ علی موسی زاده افزود:برابر ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی افرادی که به نحوی مشمولان غایب را در مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها , شرکت ها و مغازه ها بکارگیری کنند توسط نیروی انتظامی , وزارتخانه های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت ومعدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

وی در ادامه بیان داشت:جریمه این گونه افراد برای بار اول هزینه سالیانه یک سرباز و برای بار دوم هزینه سالیانه ۳ سرباز است که در واقع سه برابر افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در استعلامی که اخیرا از ستاد کل نیروهای مسلح بعمل آمده هزینه سالیانه یک سرباز در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده که این مبلغ در سال ۹۴ به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی تأکید کرد:از کلیه صاحبان مشاغل در خواست می شود از بکارگیری مشمولان غایب و سربازان فراری در اماکن تجاری خوددار کنند تا فرصت ایجاد اشتغال برای افرادی که به قانون احترام گذاشته و خدمت سربازی را انجام داده اند فراهم شود.


فرسودگی یک سوم شبکه انتقال آب خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به نقل از خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی،گفت: مرکز کنترل کیفیت و مدیریت منابع آب خراسان شمالی با هدف کاهش هزینه های بهره برداری منابع آب،حفاظت و نگهداری تاسیسات چاهها و مخازن آب و همچنین کنترل کیفی و پایش شهری برای سیزده شهر خراسان شمالی راه اندازی و برای تجهیز و بهره برداری آن 20 میلیارد ریال هزینه شد.
جانباز با اشاره به وجود 450 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی شهری و روستایی در کشور افزود: یک سوم این شبکه فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
وی همچنین با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کشورمان نسبت به استانداردهای جهانی حدود30 درصد بیشتر است افزود: این میزان در کشور بیش از 250 لیتردر روز به ازای هر نفر است که سرانه جهانی 150 لیتر است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه ویژه وزارت نیرو برای آبرسانی و مدیریت مصرف بهینه آب در روستاها خبرداو گفت: 920 مجتمع آبرسانی با بیش از 2 هزارمیلیارد تومان اعتبار تا پایان سال 96 در کشور به بهره برداری می رسد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار