دانشگاه‌های اصفهان و کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۲۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 14 December 2020

دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی ، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه‌ها کرده است که نظام رتبه بندی گرین‌متریک با ارزیابی شش شاخص کلیدی مکان و زیرساخت ، سیاست‌های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.
این رتبه بندی با هدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست وتوسعه پایدار در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف راه اندازی شده است و ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و این نظام سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه را رتبه‌بندی ارزیابی می‌کند که فهرست ۹۲۲ مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.
بر اساس آخرین نتایج این نظام رتبه بندی در سال ۲۰۲۰، دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی کاشان، و اصفهان، به ترتیب دومین، چهارمین و هشتمین دانشگاه سبز ایران در این رتبه بندی هستند.
به نقل از وب سایت گرین متریک (greenmetric)، دانشگاه‌های «Wageningen University & Research» هلند، با بیش‌ترین امتیاز سبزترین مؤسسه جهان است. دانشگاه‌های آکسفورد، ناتینگهام انگلیس، دیویس کالیفرنیا، «Umwelt-Campus Birkenfeld» آلمان، لیدن هلند، کالج «cork» ایرلند و دانشگاه بولونیا ایتالیا به ترتیب ۱۰ موسسه سبز جهان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :