استاندار فارس در اختتامیه همایش اقتصاد هنر گفت:رعایت حد و حدود افراد در دین و جامعه اسلامی سفارش شده است اظهارداشت: امروز این قانون در برخی از کشورهای اروپایی که به لحاظ دینی نیز دستوراتی مانند دین اسلام ندارند، بخوبی مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵ 01 March 2015
محمد احمدی یکشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی اقتصاد هنر در شیراز بیان کرد: مساله مالکیت آثار هنری، یکی از مقوله های جفا شده به هنرمندان است.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان اثری را خلق می کنند و این اثر به راحتی و بدون توجه به خالق آن کپی می شود و با وجود توجه دستگاه های قضایی به این مساله، آثار آن در جامعه دیده نمی شود.

احمدی با بیان اینکه رعایت حد و حدود افراد در دین و جامعه اسلامی سفارش شده است اظهارداشت: امروز این قانون در برخی از کشورهای اروپایی که به لحاظ دینی نیز دستوراتی مانند دین اسلام ندارند، بخوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود اضافه کرد: بخش فرهنگ و هنر بسیار مظلوم است که متاسفانه در طول سال ها به دلیل توجه به بخش های دیگر، به این مقوله به طور شایسته پرداخته نشده است.

او ادامه داد: در جامعه و کشور ما به هنرمندان توجه نشده است به طوری که بسیاری از فعالان این بخش وضعیت مالی مناسبی ندارند که این موجب یاس و ناامیدی در بین هنرمندان و عدم خلق آثار هنری فاخر شده است.

احمدی عنوان کرد: توجه و حمایت از هنرمندان آثار فراوانی در کشور دارد که دولت باید با ارائه یارانه و بسته های حمایتی در این بخش پیشقدم شود که این کار رونق بخش هنر کشور را به دنبال دارد.

وی افزود: عرصه هایی که حاصل تفکر هنری است جنبه و تاثیرات مختلفی دارد که با رونق بخشی به آنها، توسعه اقتصاد هنر در بخش های مانند شعر، ادب، گرافیک و معماری را در پی دارد.

*** کارآفرینی و رونق بخشی به اقتصاد هنر از دغدغه های اصلی مدیران فرهنگ و هنر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: کارآفرینی و رونق بخشی به اقتصاد هنر از مسایل و دغدغه های اصلی مدیران فرهنگ و هنر است که در سطح خرد و کلان باید مورد توجه قرار گیرد.

بهزاد مریدی بیان کرد: زمانی می توان به جریانی از رویدادهای هنر امیدوار بود که نهادمند شود که نهادمندی هنر در گرو پیوندهای مالی و استقلال هنر است.

وی با بیان اینکه تداوم کار هنری نیاز مدیریتی استراتژیک و برنامه ریزی راهبردی در زمینه اقتصاد هنر است اظهارداشت: مدیریت هنری به ضرورت باید مدیریت اقتضایی باشد زیرا در جامعه ایران رویدادها از مدیران و تصمیم های سازمانی جلوتر هستند و مدیر باید به اقتضای موقعیت ها، برنامه ریزی های راهگشا داشته باشد.

مریدی پیشنهاد داد معافیت مالی حامیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در هنر بررسی و اجرایی شود زیرا این معافیت موجب می شود منابع مالی هنر تامین و پول مستقیم در هنر سرمایه گذاری شود.

نخستین همایش ملی اقتصاد هنر ایران روز شنبه 9 اسفندماه در تهران برگزار شد که آیین اختتامیه این همایش روز یکشنبه 10 اسفند با حضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزارشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار