مراسم شب وداع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و در روز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور تعداد محدود، پیکرهای شهدا خاکسپاری خواهند شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 25 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام در ایام فاطمیه دوم امسال خبر داد.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی اظهار داشت: دو شهید گمنام متعلق به دانشگاه آزاد بهشهر، دو شهید نیز در دانشگاه آمل، دو شهید نیز در دانشگاه آزاد چالوس و دو شهید هم در یکی از محلات رامسر خاکسپاری خواهند شد که مکان دفن آنها جانمایی شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کرونا برنامه استانی نداریم، افزود: مراسم شب وداع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و در روز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور تعداد محدود، پیکرهای شهدا خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به وقفه چند ساله در ساخت و تکمیل یادمان شهدای کلاردشت، تصریح کرد: با پیگیری‌های زیادی که با مسئولان استانی و شهرستان داشتیم مشکلات و موانع را برای ادامه کار ساخت برطرف کردیم.

وی افزود: در این راستا جلسه‌ای با حضور رئیس بازرسی در استان، فرمانده سپاه کلاردشت، فرماندار، شهردار و شورای شهر این شهرستان پیرامون ادامه کار شهرداری داشتیم و ساخت چند غرفه فروشگاه و حسینیه در محوطه یادمان شهدای گمنام در فضای 1600 متری پارک شهدای گمنام پیش‌بینی شده است.

ملکی، زمان بهره‌برداری و افتتاح این بنا را سوم خرداد 1400 اعلام کرد و ادامه داد: اگر با توجه به وضعیت بودجه شهرداری کلاردشت این امر در زمان مقرر محقق نشد، همه تلاش‌مان را برای تکمیل طرح تا هفته دفاع مقدس سال آینده خواهیم داشت.

وی از مساعدت 50 میلیون تومانی بنیاد شهید و 26 میلیون تومان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در ابتدای ساخت بنای یادمان خبر داد و با بیان اینکه قرار است این طرح با همکاری نهادها، دستگاه‌ها و بویژه شهرداری ساخته و تحویل ما شود، افزود: برای تکمیل این یادمان در بخش‌های تاج، سنگ کاری، محوطه، بخشی از تعمیرات و مجموعه فرهنگی بیش از 500 میلیون تومان اعتبار برآورد می‌شود.

ملکی اضافه کرد: طراحی یادمان را شهرداری کلاردشت به عهده دارد و با نظارت سپاه شهرستان و دفتر حفظ آثار دفاع مقدس عملیات تکمیلی آن آغاز خواهد شد تا هرچه زودتر با توجه به توریستی بودن این شهرستان مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یادمان سه شهید گمنام بلده نیز با گذشت نزدیک به چهار سال از خاکسپاری و با توجه به اینکه دو سال پیش کلنگ ساخت این بنا را زدیم به علت مشکلاتی نمیه‌کاره ماند، گفت: در جلسه‌ای که با مسئولان نور داشتیم قرار شد با برآورد 400 میلیون تومانی تا سوم خرداد این مجموعه را به ما تحویل بدهند.

ملکی افزود: با توجه به همجواری یادمان با رودخانه، شهرداری و شورای شهر پیگیر ساخت دیوار حائل بودند که با همکاری محیط زیست و آب منطقه‌ای مجوز بخشی از کار به شهرداری داده شد و همزمان با ساخت یادمان، دیوار حائل نیز ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار