مسئول ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح شهید سلیمانی از اول آذرماه جاری آغاز شده و در حال حاضر بیش از ۸۳۰ تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی در استان مرکزی، ساماندهی شده اند.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 28 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: کار اجرایی این طرح با هدف کنترل بیماری کرونا با کمک مردم و نیروهای داوطلب و محله محور بودن اقدامات، از پانزدهم آذر آغاز شده و پیش بینی می شود که در کنترل و مدیریت این ویروس تاثیر زیادی داشته و آمار ابتلاء و مرگ و میر را به شدت کاهش دهد.
وی اظهار داشت: در این طرح ۳ تیم حمایتی با تشکیل ۲۶۶تیم نظارتی، ۲۰۲تیم مراقبتی و ۳۶۶ تیم از افراد جامعه هدف نظارت، مراقبت و حمایت می کنند.
وی تاکید کرد: در تیم مراقبتی که از نیروهای بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده تاکنون بیش از ۱۵۳۱ رهگیری و ۴۷۰مورد مراقبت در منازل تا تاریخ اول دیماه انجام شده است.
مسئول ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: تیم نظارتی نیز از واحدهای صنعتی، غذایی و غیره با تشکیل گروه های ۵ نفره به ازای هر مرکز جامع، نظارت و بازدید می کند.
وی افزود: ۶۷۰نفر عضو تیم نظارتی هستند که از این تعداد ۱۳۸ نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی و مابقی از بسیج و هلال احمر می باشند که طی این مدت توانسته اند بیش از ۲۵۰۰ بازدید مشترک انجام دهند که از این تعداد ۱۳۰ مورد منجر به اخطار و ۲۹مورد نیز پلمپ شد.
وی ادامه داد: در تیم حمایتی نیز که متشکل از بسیج و هلال احمر می باشد تاکنون حدود ۴۳ هزار و ۹۰۰ خانوار، بسته های کمک معیشتی را دریافت کرده اند.
حسینی افزود: با توجه به کاهش تعداد مبتلایان و موارد، تاکید فراوانی به تمرکز به فعالیت تیم مراقبتی می شود چرا که با رهگیری موارد مثبت و اطرافیان آنها می توان زنجیره ی انتقال را قطع کرد.
وی گفت: از مردم درخواست می کنیم برای سهولت در انجام هرچه بهتر این طرح، نهایت همکاری را عوامل اجرایی داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.
مسئول ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: تمام اعضای اجرایی این طرح دارای کارت شناسایی بوده و قرار است به زودی برای تمامی عوامل، لباس متحد الشکلی تهیه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار