رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: گنبد بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، امامزادگان جعفر و مرتضی (ع)، امامزاده درب امام و گنبد مدرسه چهارباغ در معرض آسیب جدی است.
کد خبر: ۹۲۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 28 December 2020

حجت‌الاسلام اصغر توسلی با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی است و از این رو بسیاری از بقاع متبرکه و موقوفات این شهرستان هم دارای قدمت زیاد است، اظهار داشت: باید توجه داشت که حفظ و نگهداری این بقاع نیازمند اعتبار زیاد و هماهنگی و همکاری بین دستگاهی است.
وی افزود: اخیرا و با توجه به شرایط جوی و همچنین حجم آلاینده‌ها برخی از این آثار بیش از گذشته آسیب پذیر شده و منجر به نگرانی شده است، ابراز داشت: در این بین گنبد بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، امامزادگان جعفر و مرتضی (ع)، امامزاده درب امام و گنبد مدرسه چهارباغ در معرض آسیب جدی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان با بیان اینکه آثار تاریخی میراثی ماندگار از گذشته است که باید حفاظت کنیم، ابراز داشت: برای این امر برقراری تعامل بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی امری ضروری است.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف آمادگی کامل برای همکاری به منظور بازسازی آثار تاریخی موجود در موقوفات را دارد، ادامه داد: در خصوص این آثار تاکنون با سازمان میراث فرهنگی استان نامه نگاری‌هایی را داشتیم و منتظر اعزام کارشناسان میراث فرهنگی برای شرایط آنها هستیم.
حجت الاسلام توسلی در ادامه به اجرای عملیات عمرانی در هشت بقعه ناحیه یک شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: این اقدامات با اعتبار 230 میلیارد ریالی در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار