نمونه‌های مثبت تست کرونا در اصفهان ۲۰ درصد شد درحالیکه به کمتر از پنج درصد برسد می‌توان خاموشی همه گیری کووید ۱۹ را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ 29 December 2020

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار مربوط به بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان همچنان رو به بهبود است بطوریکه نسبت نمونه‌های مثبت تست‌های کرونا در این خطه به ۲۰ درصد رسید، درحالیکه در اوج خود در نیمه مهر امسال به بیش از ۶۰ درصد رسیده بود.
آرش نجیمی افزود: تا کنون کمترین نسبت نمونه‌های مثبت تست کرونا در استان مربوط به هفته نخست اردیبهشت امسال با شاخص ۱۷ درصد بود و این شاخص اکنون به ۲۰ درصد رسیده که بسیار خوب است.
وی، آمار شیوع کرونا را در اصفهان با شیب تندی رو به کاهش بیان کرد و گفت: میزان مرگ و میر نسبت به مجموع بیماران مبتلای قطعی به کرونا کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، و بیشترین نسبت مرگ و میر در بین بیماران قطعی کرونایی در استان مربوط به مهر امسال با ۲۲ درصد بوده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران بستری با علائم کرونا را در بیمارستان‌ها در یکم آذر، حدود هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد اکنون به کمتر از ۸۰۰ نفر رسیده است و روند کاهشی آن ادامه دارد.
آرش نجیمی گفت: در بیمارستان الزهرا (س) اصفهان در زمان حاضر کمتر از ۱۸۰ بیمار دارای علائم کرونا بستری هستند درحالیکه در ماه آبان تعداد بستری‌ها در این مرکز درمانی به حدود ۶۰۰ نفر رسیده بود.
وی به تعداد بستری‌های جدید روزانه نیز اشاره و تصریح کرد: این رقم در یکم آذر ۲۶۰ نفر بود، اما اکنون به کمتر از یکصد نفر در روز رسیده و حتی در برخی روز‌ها کمتر از تعداد ترخیص هاست.
وی، از کاهش تعداد بیماران بدحال و بستری را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها از حدود ۴۰۰ به حدود ۲۴۰ نفر خبرداد و گفت: پیش از ماه آذر در برخی مواقع برای بخش مراقبت‌های ویژه، ثبت انتظار داشتیم، اما اکنون دارای تخت‌های خالی آی سی یو هستیم.
سخنگوی دانشگاه یکی از آمار قابل توجه را کاهش میزان ابتلای نوجوانان و کودکان به کرونا عنوان و اضافه کرد: این آمار نیز به شدت کاهش یافته و درحالیکه در اواخر آبان ۲۰۰ نفر در این رده سنی در هر هفته به کرونا مبتلا می‌شدند اکنون به حدود ۵۰ نفر در هفته رسیده است.
دکتر نجیمی به تماس‌های مردم با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ (مرجع پاسخگویی و مشاوره کرونا ویژه استان اصفهان) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: میزان تماس‌ها با این سامانه از حدود چهار هزار تماس در روز به ۳۰۰ تماس کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار