سال گذشته این بودجه افزایش قابل توجهی داشت اما متاسفانه ما در بحث تخصیص بودجه فرهنگی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.
کد خبر: ۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵ 01 March 2015

رضا رحمانی، رییس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآنی کشور در تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام تلاش نمایندگان مجلس افزایش بودجه فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.اظهار  داشت: ترویج فرهنگی قرآنی ضامن حفظ هویت دینی جامعه است.

 وی با تأکید بر این‌که متأسفانه مقوله فرهنگ در کشور مورد غفلت و مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به مسائل فرهنگ هشدارهای لازم را داشته اند، از این رو بر همگان تکلیف است که این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، خواستار افزایش بودجه فرهنگی کشور شد و اظهار کرد: سال گذشته این بودجه افزایش قابل توجهی داشت اما متاسفانه ما در بحث تخصیص بودجه فرهنگی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

رحمانی با بیان این‌که بودجه فعلی فرهنگ کشور با توجه به حجم گسترده ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ناچیز است، ادامه داد: تمام تلاش نمایندگان مجلس افزایش بودجه فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز را به فال نیک گرفت و با اشاره به تاریخ دینی و فرهنگی شهر تبریز گفت: تبریز شهر سه علامه و پایتخت تشیع با سابقه درخشان خود در زمینه قرآنی توانسته در زمینه مسائل فرهنگی برنامه های شاخصی را اجرا کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: تبریز همواره در ترویج فرهنگ و علوم قرآنی در کشور جزو شهرهای پیش‌رو بوده است، برای نمونه جذب 15 هزار قرآن آموز از سوی مهد قرآن در سطح استان، خود اقدام قابل توجهی است که نیازمند حمایت های بیشتر است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار