در شبانه روز گذشته، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و ۵۶ بیمار بهبود یافته مرخص شدند.
کد خبر: ۹۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 30 December 2020

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، مجموع موارد نمونه گیری شده کرونا را در مراکز درمانی این استان به جز کاشان و آران وبیدگل را هزارو ۴۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد و گفت: ازاین تعداد نمونه گیری شده، ۲۱۸ نفر مبتلای مثبت کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۷۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.
آرش نجیمی افزود: در این مدت ۱۱ بیمار مشکوک وقطعی کرونا فوت شدند که آزمایش کرونای ۶ نفر از این بیماران مثبت قطعی اعلام شده است.
وی مجموع بیماران کرونا بستری در مراکز درمانی را ۴۶۱ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۲ نفر با وضعیت جسمی بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
آرش نجیمی به مردم توصیه کرد به شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از اجتماع توجه داشته باشند تا روند نزولی و پیشگیری از این ویروس خطرناک در جامعه حفظ شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در رنگ بندی جدید اعلام وزارت بهداشت ۲۴ شهرستان استان اصفهان به وضعیت زرد کرونا تغییر رنگ داده و این تغییر ناشی از اجرای محدودیت‌های کرونایی و توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از دورهمی‌های خانوادگی در مناسبت‌های ۴۰ روز گذشته بوده است.
آرش نجیمی افزود: نگاهی به آمار‌های کرونا نشان می‌دهد تعداد بستری روزانه کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده و مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان هم به کمتر از ۴۵۰ نفر رسیده است.
وی گفت: در مقایسه آماری از ۲۹ آبان تاکنون، بستری بیماران کرونا در مراکز درمانی ۸۰ درصد، آی سی یو ۷۰ درصد و فوتی‌های ناشی از کرونا ۷۵ درصد کمتر شده و این کاهش ابتلا قابل توجه است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت کنونی کرونا را شکننده دانست و افزود: با وجود کاهش گردش ویروس کرونا، با توجه به مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف پیش رو نگران هستیم در صورت فراموشی و بی توجهی مردم به ویروس کرونا به شرایط قبل برگردیم.
آرش نجیمی به مردم توصیه کرد همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از دورهمی‌ها و شرکت در تجمع‌ها خودداری کنند تا بر این ویروس خطرناک غلبه کنیم.
وی گفت: امروز برخلاف پیش بینی رسیدن تعداد فوتی‌ها به ۱۰۰ نفر در روند کاهش بیماری هستیم و در صورت بی توجهی به وضعیت نارنجی خواهیم برگشت.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این استان را در اجرای طرح شهید سلیمانی پیشتاز در کشور معرفی کرد و افزود: اصفهان الگوی دیگر شهر‌ها در اجرای این طرح شد و با غربالگری وسیع و شناسایی بیماران مبتلا اصفهان، سیر نزولی مبتلایان به این بیماری در اصفهان محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار