مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان:
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: هیچ یک از نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۲۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 31 December 2020

سید مهدی میرجهانیان با اشاره به آخرین وضعیت بازرسی ها از اماکن و صنایع در زمینه کاهش آلاینده‌های جوی اظهار داشت: این بازرسی ها با همکاری دیگر دستگاه‌ها به صورت مستمر در حال انجام است و مرکز بهداشت در این زمینه نظارت جدی دارد.

وی با بیان اینکه استقرار واحدهای آمبولانس در چهارراه‌های اصلی شهر از جمله اقدامات صورت گرفته است، ابراز داشت: این امر به دلیل تسهیل در خدمات رسانی به افراد آسیب پذیر اجرایی شده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد از صبح امروز تا پایان دی ماه از دیگر اقدامات صورت گرفته است، اضافه کرد: از سوی دیگر بررسی وضعیت میزان آلایندگی و معاینه فنی خودروهای سنگین برای ورود به شهر نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین به اداره کل ورزش و جوانان ابلاغ شده است که با هر گونه فعالیت ورزشی در فضاهای رو باز برخورد کند.

میرجهانیان در ادامه به بازدید مستمر از نیروگاه‌های اصفهان و اسلام آباد اشاره کرد و گفت: برخلاف آنچه در فضای مجازی شایع شده است هیچیک از این دو نیروگاه از مازوت استفاده نمی‌کنند.

وی گفت: همچنین در حال حاضر فعالیت ریخته‌گری‌ها و کوره‌های آجر و گچ ممنوع است و نظارت مستمری بر روی این امر داریم.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی تا روز یکشنبه شرایط سکون هوا را در اصفهان خواهیم داشت، افزود: این در حالی است که از روز دوشنبه تاکنون شاهد افزایش تردد خودروها و به ویژه خودروهای تک سرنشین در شهر اصفهان هستیم که این امر بسیار نامناسب است.

وی تاکید کرد: مردم در زمینه کاهش آلاینده‌های جوی همکاری کامل را ندارند و از این رو درخواست داریم بیش از گذشته به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان توجه داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :