نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما موضوع محرومیت دانش آموزان عشایر از خدمات تحصیلی را به عنوان یک پیشنهاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح خواهم کرد که مسئولان مربوطه ملزم شوند برای دانش‌آموزان عشایری امتیازی در کنکور در نظر بگیرند.
کد خبر: ۹۲۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 05 January 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدمهدی فروردین با ابراز نگرانی از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان عشایری، گفت: فرزندان عشایری که از امکانات اولیه آموزشی نیز محروم هستند نباید در کنکور با دانش‌آموزانی رقابت کنند که در نقطه مرکزی کشور یا استان از بهترین امکانات آموزشی بهره‌مند بوده‌اند و با هم به‌طور یکسان سنجیده شوند.
 
او تصریح کرد: هم‌اکنون دانش‌آموزان عشایری برای دریافت خدمات آموزشی در قالب مجازی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم با مشکل جدی مواجه هستند، کما اینکه روز گذشته که به همراه رئیس سازمان امور عشایری ایران از وضعیت عشایر حوزه انتخابیه‌ام بازدید می‌کردیم، شاهد این بودیم که در این منطقه امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت به دلیل عدم آنتن‌دهی وجود نداشت. بنابراین در چنین شرایطی این یک خواسته به حق است که دانش‌آموزان عشایری در کنکور از امتیازی برخوردار شوند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: این دانش‌آموزان هر روز باید مسیر طولانی را طی کنند و خود را به سر کوه برسانند تا شاید بتوانند از اینترنت استفاده کنند و این در مقایسه با امکانات آموزشی دانش‌آموزان استان‌ها جای تامل دارد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده این موضوع را بعد از اتمام تعطیلات مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح می‌کنم تا این مشکل را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش و سایر دستگاه‌های مربوطه گزارش دهیم تا با بررسی این پیشنهاد در این مورد تصمیم‌گیری کنند.
برچسب ها: کنکور ، سهمیه ، امتیاز ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار