بهمن روزشنی در گفتگو با تابناک:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:سلامتکده طب ایرانی در کرمانشاه از دو سال گذشته فعالیت خود را در محل کلینیک فوق تخصصی دکتر فتاحی آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 January 2021

بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:یکی از اهداف اساسی تاسیس سلامتکده طب ایرانی، معرفی این مرکز به عنوان مرجع مطمئن ارائه خدمات طب سنتی ایرانی تحت نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی است تا با توجه به استقبال گسترده عموم مردم از طب سنتی، بخشی از این تقاضا تامین شود.

وی افزود:هم اکنون دو متخصص طب سنتی ایرانی و یک متخصص دارو سازی در استان کرمانشاه در این زمینه فعالیت می‌کنند که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی هستند.خدماتی که در این مرکز ارائه می‌شود راهکار‌های درمانی بر پایه طب ایرانی با اولویت اصلاح سبک زندگی و سپس درمان با استفاده از گیاهان دارویی و در صورت نیاز بهره گرفتن از اعمال یداوی (مانندحجامت، فصدخون، بادکش گذاری) است.

روشنی تصریح کرد:رویکرد تلفیقی این مرکز بهره گرفتن از دانش روز به همراه استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی ایرانی است که با هدف استفاده از همه روش‌های کارآمد و ایمن در جهت کاهش درد و رنج بیماران، کاهش طول دوره درمان و پیشگیری از عود بیماری با درمان ریشه ای، نتایج چشمگیری را به همراه داشته است.
روزانه به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ نفر به سلامتکده طب سنتی ایرانی کرمانشاه مراجعه می‌کنند که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ویزیت می‌شوند و از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این مرکز ویزیت شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:افراد نیازمند مشاوره در زمینه دارو‌های سنتی و طبیعی باید به سلامتکده‌های مجاز مراجعه کنند، گفت: در سلامتکده طب ایرانی، پزشک متخصص طب سنتی حضور دارد و پس از ویزیت بیمار نسبت به تجویز دارو اقدام می‌کند، بنابراین مردم نباید سلامتی خود را به دست برخی از عطاری‌های غیر مجاز بسپارند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با اخذ نوبت از طریق سامانه نوبت دهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای دریافت خدمات به این مرکز مراجعه کنند،عنوان کرد:پذیرش بیماران در حوزه‌های مختلف از جمله بیماری‌های سیستم گوارش، بیماری‌های مفاصل، مشکلات پوست و مو و بیماری‌های زنان در مرکز طب ایرانی کرمانشاه صورت می‌گیرد و مشاوره تخصصی با توجه به نوع بیماری و مزاج افراد به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار