شهردار تهران با بیان اینکه موضوع بافت های فرسوده یکی از مشکلات شهر تهران محسوب می شود گفت: مجموع بافت های فرسوده شهر تهران در قالب یک برنامه 12 ساله نوسازی و بازسازی خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 12 September 2015
محمدباقر قالیباف در دیدار با وزیر توسعه و عمران اسپانیا افزود: سالانه حدود هفت تا 10 درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی و بازسازی می شود.
وی با اشاره به روند رشد و توسعه شهر تهران در سال های اخیر اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده رشد جمعیت در شهر تهران کنترل و زیرساخت های شهر به سرعت توسعه یافته است. 
قالیباف خاطرنشان کرد: متروی شهر تهران در 15 سال اخیر توسعه پیدا کرده ، به گونه ای که در طول 15 سال گذشته حدود 200 کیلومتر مترو در شهر تهران احداث شده و سالانه 30 کیلومتر به طول خطوط مترو تهران افزوده می شود. 
شهردار تهران توسعه مترو را بزرگ ترین پروژه مدیریت شهری تهران عنوان کرد و گفت: در صورتی که طول خطوط متروی تهران به 350 کیلومتر برسد، روزانه 10 میلیون مسافر توسط خطوط مترو جا بجا می شوند، ضمن آنکه اتوبان های شهر تهران نیز براساس برنامه تکمیل شده و توسعه خطوط BRT و LRT نیز از سیاست های قطعی شهرداری تهران در بخش توسعه شبکه حمل و نقل است. 
قالیباف به روند توسعه فضای سبز تهران و کمربند سبز اطراف پایتخت نیز اشاره و اظهار کرد: متوسط بارش باران در شهر تهران سالانه 220 میلی متر است و این شهر از نظر اقلیمی در شرایط خوبی قرار ندارد، این موضوع با توسعه فضای سبز نیز متناقض است چرا که در این شرایط فضای سبز شهر دو بار در روز آن هم به صورت دستی آبیاری می شود.
شهردار تهران با اشاره به معضل آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: مقابله با آلودگی هوا از اهمیت زیادی برخودار است و به همین دلیل توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری به شمار می رود.
وی توجه به مسایل فرهنگی و توسعه مراکز تفریحی همچون سینما، تئاتر و مساجد را از دیگر اولویت های شهرداری تهران برشمرد. 
شهردار تهران با اشاره به ساختار اداری و اجرایی شهر و نحوه مشارکت مردم در اداره امور پایتخت یادآور شد: شهرداری تهران با رویکرد تمرکززدایی و با توجه به عوامل جغرافیایی، انسانی و طبیعی شهر تهران را به 380 محله تقسیم کرده است که برخی از این محلات قدمت هفت هزار ساله دارند. 
در ادامه این دیدار آنا پاستور وزیر توسعه و عمران اسپانیا نیز با قدردانی از اقدامات مدیریت شهری تهران گفت: شهرداری توانسته شهر تهران را به شهری مدرن و زیبا تبدیل کند. 
وی با اشاره به سیستم حمل و نقل شهری اسپانیا افزود: به منظور توسعه زیرساخت های مترو و فرودگاهی شهر تهران، اسپانیا آماده همکاری و انتقال تجربیات مفید خود در این زمینه است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار