مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت: تولید خاک شیرین به عنوان یک طرح مهم پژوهشی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 12 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، بهبود بهی زادی افزود: خاک زراعی از خاک مارن تولید می شود و در شرایط کنونی به کریستال آن دست پیدا کرده ایم.
 
وی بیان کرد: اکنون چند نفر از نخبگان در حال کار بر روی طرح هستند که با قطعی شدن به عنوان یک طرح ملی و اختراع اعلام خواهد شد.
 
بهی زادی اضافه کرد: با تاکید مدیرعامل منطقه آزاد کیش کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بر روی این طرح در دست انجام است که با اجرایی شدن آن شاهد کاشت صیفی جات و میوه هایی همچون هندوانه و خربزه در جزیره کیش خواهیم بود.
 
جزیره کیش دارای ساختار مرجانی است، جزایر مرجانی به طور معمول بر اثر گسترش انواع مرجان ها و مواد آلی دیگر بر روی طاقدیس ها گنبدهای نمکی و مواد آتشفشانی تشکیل می شوند.
 
خاک جزیره کیش نوعی سنگ صخره ای شکننده است که در قسمت مرکزی به صورت کلاهکی قرار گرفته که از شن و ماسه و صدف تشکیل می شود. این سنگ ها متخلخل بوده و ضخامت آن حدود 20 متر است که در مجاورت دریا به سه تا چهار متر کاهش می یابد.
 
این لایه سنگی برروی بستری از خاک های رسی قرار گرفته است، همچنین روی آن نیز در بعضی از نقاط جزیره با لایه ای از خاک به ضخامت 20 تا 70 سانتی متر پوشیده شده است.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در مورد دیگر طرح های قابل بهره برداری در آینده گفت: طرح تحکیم بستر به نام انبار کانتینری بندرگاه و طرح آتش نشانی بندرگاه که اهمیت زیادی دارد دو طرحی است که امیدواریم تا 22 بهمن به پایان برسد.
 
بهی زادی همچنین به دو طرح در دست اجرا در بندرگاه و فرودگاه جزیره هندورابی نیز اشاره کرد و گفت: تا 22 بهمن ماه سال جاری موج شکن های این بندر آماده خواهند شد و تلاش این است که فرودگاه هندورابی در صورت نبودن مشکل مالی تا نوروز به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار