تابناک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد موقوفات استان بوشهر سند دار شدند و طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در تمامی شهرستان‌ها برای سند دار کردن موقوفات بیشتر عزم جدی وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 27 January 2021

۶۰ درصد موقوفات استان بوشهر سند دار شدند

محمدرضا اسماعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک بوشهر با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۵ وقف جدید در استان بوشهر به ثبت رسیده است، اظهارداشت: آخرین وقف در هفته جاری در بوشهر ثبت شد که یک باب مغازه به ارزش ۲۵ میلیارد ریال بود و به نیت تامین هزینه‌های مسجد امام حسن عسکری(ع) کوی فضلت انجام شد.

وی با بیان اینکه بیشترین نیات واقفین در استان بوشهر مربوط به سوگواری امام حسین(ع), نشر معارف و کمک به نیازمندان است، افزود: نیاز استان به مشارکت واقفین در موضوعات ازدواج، درمان، کمک به بیماران صعب العلاج و علم و فناوری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱ مرحله کمک مومنانه در این اداره کل انجام شده است، بیان‌کرد: در این قالب بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان از محل نیات واقفین توزیع شد.

اسماعیل پور در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرکه استان به قطب‌های فرهنگی، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۱۳۹ بقاع متبرکه وجود دارد که به صورت پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه این بقاع نیازمند برخی زیرساخت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: تا حد توان اکنون برخی از بقاع متبرکه شاخص استان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شدند اما برای تحقق بیشتر این مهم نیازمند یاری واقفین و خیراندیشان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، گفت: به مناسبت دهه فجر محافل انس با قرآن به صورت مجازی از بقاع متبرکه استان پخش می‌شود.

انتهای پیام/ن ۴۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار