نتایج نظرسنجی ایسپا در شهر قم:
نتایج یک نظرسنجی در شهر قم نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا بر 64/4 درصد شهروندان قمی تاثیر منفی داشته است.در این نظرسنجی که توسط سازمان جهاد دانشگاهی (ایسپا) به تفکیک جنسیت در هرم و گروههای مختلف سنی و میزان تحصیلات از ابتدایی تا دکترا در هشت منطقه شهر قم صورت گرفته؛ 32/1 شهروندان قمی گفته‌اند که کرونا تغییری بر روی درآمد آنها نداشته است.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 30 January 2021

به گزارش تابناک قم، نتایج یک نظرسنجی در شهر قم نشان می‌دهد شیوع بیماری کرونا بر 64/4 درصد شهروندان قمی تاثیر منفی داشته است.

در این نظرسنجی که توسط سازمان جهاد دانشگاهی (ایسپا) به تفکیک جنسیت در هرم و گروههای مختلف سنی و میزان تحصیلات از ابتدایی تا دکترا در هشت منطقه شهر قم صورت گرفته؛ 32/1 شهروندان قمی گفته‌اند که کرونا تغییری بر روی درآمد آنها نداشته است و 3 درصد نیز پاسخ داده‌اند که شیوع کرونا موجب افزایش درآمدشان شده است.

افراد دارای شغل آزاد و خانه‌دار، بیشتر از دیگران بیان کرده‌اند که درآمد آنها با شیوع کرونا کاهش یافته است.

در این نظرسنجی همچنین 59 درصد شهروندان قمی معتقدند مشکلات اقتصادی از قبل وجود داشته است و در مقابل 36 درصد مشکلات اقتصادی را به شیوع بیماری کرونا ربط دادند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، مشکلات اقتصادی برای مردان و افراد دارای شغل آزاد، بیشتر از زنان و دیگر مشاغل نگرانی ایجاد کرده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، شرایط سخت اقتصادی بیشترین نقش را درخصوص عدم همراهی برخی شهروندان با محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت و نهادهای متولی، ایفا می‌کند.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، 94/2 درصد مردم قم به اقلام بهداشتی دسترسی داشته و تنها 5/8 گفته‌اند به اقلام بهداشتی دسترسی ندارند که از این بین 69/5 درصد پاسخ‌دهندگان، قیمت بالای اقلام بهداشتی را دلیل این عدم دسترسی عنوان کرده‌‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار