نوراله زاده در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند گفت؛ نهاوند در زمینه گردشگری با داشتن سراب‌های گیان و گاماسیاب ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر طرحی در زمینه توسعه این مکان‌ها در شهرستان بود حتما آمادگی ورود در این حوزه داریم و تامین مالی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 31 January 2021

نوراله زاده در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند گفت؛ نهاوند در زمینه گردشگری با داشتن سراب‌های گیان و گاماسیاب ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر طرحی در زمینه توسعه این مکان‌ها در شهرستان بود حتما آمادگی ورود در این حوزه داریم و تامین مالی خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند گفت: نهاوند در زمینه گردشگری با داشتن سراب‌های گیان و گاماسیاب ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر طرحی در زمینه توسعه این مکان‌ها در شهرستان بود حتما آمادگی ورود در این حوزه داریم و تامین مالی خواهد شد.

وی افزود: در بحث اقامتگاه‌های بوم گردی و طرح‌های گردشگری طرح‌های شهرستان را جمع بندی کنید تا از طرف صندوق به آن‌ها تسهیلات اختصاص یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با همکاری استان طرح‌هایی که در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی است را اعلام کنید تا حمایت شوند؛ تعدادی سردخانه‌های کوچک مقیاس مثلا در حد ۵۰۰ تن برای چند باغ و کشاورز را صندوق کار آفرینی می‌تواند تامین مالی کند؛ در بخش صنایع دستی طرح‌هایی که در این جلسه عنوان شد و مشکل داشتند را با تامین بودجه مشکلاتشان را مرتفع می‌کنیم.

نوراله زاده گفت: طرح‌های اشتعال زا در شهرستان را تا پایان بهمن معرفی کنید تا تسهیلات حمایتی بگیرید؛ این حمایت‌های مالی در حوزه فرش دستباف، شهرک مبل و منبت هم قابل اجرا است؛ با توجه به موقعیت شهرستان نهاوند در زمینه دارو‌های گیاهی می‌توانید طرح داشته باشید و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در این مراسم شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال نهاوند که روز گذشته در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد گفت: پتروشیمی نهاوند پس از سال‌ها کش و قوس مجوز فعالیت دریافت کرد و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

وی افزود: مجتمع پتروشیمی نهاوند با دستور وزیر نفت مجوز گرفت تا به زودی عملیات اجرایی آن شروع بکار کند.
شهبازی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا صنایع کوچک، مشاغل خانگی و زود بازده با هدف ایجاد اشتغال مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تاکید کرد: برخی کارگاه‌های تولیدی در شهرستان با ظرفیت‌های تولیدی قابل توجه و اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند تا با دریافت تسهیلات اندک توسعه و اشتغال بیشتری را ایجاد کنند.

سپس ناصری، فرماندار نهاوند نیز در کارگروه اشتغال گفت: نهاوند دارای ظرفیت‌های زیادی است و در بخش‌های مختلف حرف برای گفتن دارد؛ تحریم‌های ناجوانمردانه و بحران کرونا شرایط سختی را برای کشور به وجود آورده و در این شرایط از شما مسئول صندوق کار آفرینی امید درخواست داریم نهاوند را دریابید.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیاز به صنایع تبدیلی داریم و محصولات شهرستان که در کشور حرف برای گفتن دارند خام فروشی می‌شوند نیاز به صنایع تبدیلی داریم و در بخش گردشگری ظرفیت‌های خوبی داریم و نیازمند تسهیلات هستیم.

ناصری تاکید کرد: جوانان جویای کاری داریم و برای مبل و منبت که خواستگاه آن در نهاوند بود نیازمند مساعدت هستیم و ۴ هزار متر زمین در بهترین نقطه شهرک صنعتی اختصاص دادیم، ولی کار انجام نشده است.

فرماندار نهاوند در پایان اضافه کرد: نهاوند یک شهر دارا، ولی ندار است و دارای پتانسیل‌های بسیار زیاد، ولی آنطور که باید دیده نشده و از شما درخواست داریم نهاوند را دریابید؛ در بحث صنعت با محوریت فرش حرف برای گفتن داریم و فرش دستباف نهاوند شناسنامه دارترین منطقه است که در بازار‌های خارجی مطرح است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار