جشن روز ملی سینما در حالی در اردبیل برگزار شد که با حضور جمعی از مسئولان، سینما تک اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 13 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، گردهمایی این بار اهالی هنر هفتم در اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل امسال حال و هوای متفاوت از سال‌های گذشته داشت به طوری که از محل ورودی مجتمع فدک تا محوطه داخلی و سالن‌های این مجموعه پر از اهالی فرهیخته سینما، تئاتر و نمایش بود که سعی می‌کردند این روز را به همدیگر تبریک بگویند.

* یکی از پیشکسوتان و باسابقه‌های فیلم و نمایش در اردبیل با اشاره به اقدام و حرکت خوب اهالی سینما در اهدای خون به شوخی گفت: در حالی امروز انتظار اهدای خون از جامعه هنری و مشارکت در این امر نیک وجود دارد که هیچ کس حتی حاضر نیست در خانه اهالی سینما را بزند و حال و احوالی از آنها بپرسد.

* در این مراسم که خبری از حضور استاندار، معاونان وی و مسئولان ارشد استان نبود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای شهر اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور پیدا کرده و برخی از مسئولان و مدیران نیز در اثنای مراسم به این بزم اهالی هنر هفتم اضافه شدند.

* مراسم بر اساس روال مرسوم با ساعاتی تاخیر در حالی برگزار شد که در یک حرکت ابتکاری مناسب و به همت سینما جوان اردبیل و دیگر دست‌اندرکاران به صورت منظم و مرتب با چای و دیگر نوشیدنی‌ها و کیک از حاضران و شرکت‌کنندگان در این مراسم که اغلب خانوادگی حضور پیدا کرده بودند، پذیرایی می‌شد.

* به یاد صد و پانزدهمین سالگرد تولد سینما کیکی نیز تهیه شده بود که با همراهی گروه کمدی و نمایش به روی صحنه آورده شده تا مسئولان اقدام به بریدن این کیک تولد سینما بکنند تا به این ترتیب صد و پانزدهمین سالگرد تولد سینما در کشور جشن گرفته شود.

* اظهارات اسحاقی نکات قابل تاملی داشت به طوری که وی در بخشی از سخنان خود در کنار گلایه و شکوه از برخی انتقاد‌ها و حاشیه‌سازی‌ها از سوی عده‌ای از افراد که سررشته‌ای از سینما و حوزه فرهنگ و هنر ندارند به صراحت بیان کرد: بنده بعد از انقلاب دو بار به سینما رفته‌ام اما اذعان می‌کنم که قبل از انقلاب نیز به سینما رفته‌ام.

* مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حالی فیلم محمد رسول‌الله را ستود که از حضورش در هر دو سینما قدس و انقلاب اردبیل سخن به میان آورد که برای دیدن فیلم محمد رسول‌الله که هم‌اکنون در پرده سینماهای اردبیل است تنها چهار نفر در هر دو سینما حاضر شده و مشغول دیدن این فیلم بودند که این خود مایه تاسف و نگرانی است.

* در این مراسم فیلم هایده مرادی در حدود 20 دقیقه‌ به نمایش درآمد که در این فیلم سعی شده بود قصه پرغصه دختران یک روستا که در اوج غربت و تنهایی در روستا زندگی کرده و با گذشت سال‌های سال فکر رفتن به شهرها به سرشان نزده است به نمایش گذاشته شد که در بخشی از این فیلم به سن بالای دختران و آرزوها و خواسته‌های آنها برای ازدواج و تشکیل خانواده سخن به میان آمده بود که حال و هوای خاصی به سالن بخشید و اظهارات آنها در حالی که تاثری را در پی داشت گاه خنده‌ای را به لب مخاطبان نشاند.

* پخش چندین فیلم کوتاه، تجلیل از چهره‌های تاثیرگذار سینماهای اردبیل، نمایشی از صحنه‌های قدیمی سینما‌های اردبیل و چهره‌های برجسته آن از جمله دیگر بخش‌های گردهمایی اهالی هنر هفتم و فیلمسازان بود که حال و هوایی متفاوت به این جشن بخشیده بود.

* یکی از چهره‌های سرشناس بازیگری اردبیل که این روزها خود را آماده حضور در انتخابات مجلس می‌کند به همراه برخی از کاندیداهای دیگر مجلس در مراسم حضور پیدا کرده و خوش و بشی را با اهالی سینما، هنر و تئاتر استان انجام دادند تا نشان دهند از اهالی فرهنگ و هنر انتظار پشتیبانی و مشارکت در انتخابات اسفند ماه را دارند.

* سعید نوریان از پیشکسوتان عرصه هنر نمایش و تئاتر نیز در این مراسم گفت: تصمیم گرفته‌ام سال آینده و در جشن اردیبهشت تئاتر ایران از کتابم رونمایی کنم که با محتوا و غنای هنر نمایش و تئاتر است.

* پخش صحنه‌هایی از فیلم‌های چهره‌های سینمای استان اردبیل نظیر ملاقلی‌پور کارگردان فقید سینما ایران، اکبر عبدی، جمشید هاشم‌پور و قائمیان حال و هوای خاص به سالن بخشید به طوری که با تشویق مستمر دوستداران و اهالی سینما در اردبیل مواجه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار