معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: درآمد روستائیان کهگیلویه و بویراحمد طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال ۹۶ تا ۹۸، دوبرابر شده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸ 05 February 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، کاوه معراجی در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : درآمد روستاییان در استان طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال 96 تا 98 دوبرابر شده و مردم این استان قادر به پس‌انداز سالانه 5 میلیون تومان هستند.
وی عنوان کرد: 720 روستای این استان دارای جمعیت بالای 20 خانوار و 922 روستا با جمعیت کمتر از 20 خانوار با جمعیتی افزون‌بر 26 هزار نفر زندگی می‌کنند.
معراجی افزود: 97 درصد از راه‌های روستایی استان آسفالته هستند و این آمار بیش از میانگین کشوری بوده و 75 درصد روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه 47 درصد از منازل مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مقاوم سازی و بهسازی شده‌اند، ادامه داد: در زمینه ایجاد خانه بهداشت روستایی در استان به جشن پایان نزدیک شده‌ایم.
معراجی خاطرنشان کرد: درآمد روستاییان در استان طبق داده‌های مرکز آمار ایران از سال 96 تا 98 دوبرابر شده و مردم این استان قادر به پس‌انداز سالانه 5 میلیون تومان هستند.
معاون برنامه ریزی و امور زیر بنایی معاونت توسعه مناطق روستایی و محروم رئیس جمهوری یادآور شد: نرخ بیکاری در سال 95 قریب به 2/9 دهم در سال 97 حدود 10 و 6 دهم، در سال 98 هفت درصد و در تابستان 99 به 6 درصد رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار