رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان، گفت: با پیوستن ۴۹۲ نفر به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان، ظرفیت این کانون ۲۵ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 07 February 2021

فرهاد طاهریون اصفهانی اظهار کرد: کار قضاوت با جان و مال و ناموس مردم سر و کار دارد. نظرات کارشناسی از منظر تأثیر مستقیم در صدور آرای قضایی حیاتی است و به همین جهت فرآیند پذیرش متقاضیان کارشناسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعاً جذب این افراد باید با دقت انجام شود.

وی با بیان اینکه انجام مراسم سوگند توسط کارشناسان رسمی بیانگر اهمیت این حرفه است، افزود: تنها تعداد محدودی از مشاغل که با حقوق مردم سر و کار دارند نظیر پزشکی، قضاوت، نمایندگان مجلس و  ... موظف به انجام مراسم سوگند هستند و این امر نشان دهنده مسئولیت و وظیفه خطیر این اقشار در قبال حقوق مردم است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس مفاد این سوگندنامه کارشناسان باید همواره خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و نظرات کارشناسی خود را درست و منطبق با واقعیت و بدون اغراض شخصی ارائه دهند.

وی افزود: اتیان سوگند برای ورود به جرگه کارشناسی، نشان دهنده اهمیت و جایگاه کارشناس و کارشناسی است. جذب کارشناس بر اساس ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری از آزمون کتبی که توسط شورای عالی کارشناسان برگزار می شود، آغاز و سایر مراحل پس از اعلام نتایج آزمون کتبی در کانون های استان ها انجام می شود.

طاهریون اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری از طریق آزمون کتبی و قبولی در آن، در آزمون شفاهی شرکت می کنند و پس از موفقیت در مراحل گزینش و گذراندن دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و طی یک دوره حداقل یک ساله کارآموزی نزد کارشناسان راهنما، موفق به اتمام فرآیند جذب شده و پس از مراسم اتیان سوگند که با حضور رئیس کل دادگستری استان یا نماینده وی و در حضور هیئت مدیره کانون برگزار می شود، موفق به دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ نفر کارشناس در ۶۵ رشته کارشناسی عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: مراسم اتیان سوگند با اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونای استان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در دو نوبت و با رعایت فاصله فیزیکی و با یک چهارم ظرفیت سالن برگزار شد.

طاهریون افزود: با برگزاری این مراسم ظرفیت کارشناسان ۲۵ درصد افزایش یافته است. در این مراسم ۴۹۲ نفر از کارآموزان در ۴۱ رشته کارشناسی که مراحل جذب را با موفقیت طی کرده اند به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان پیوستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار