ناهید فضلی در گفتگو با تانباک:
معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه از جهش عملکرد آموزش عشایر استان در سطح کشور و بهبود وضعیت کمی و کیفی آموزش عشایر درچهار سال اخیر خبر داد .
کد خبر: ۹۳۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 08 February 2021

ناهید فضلی در آستانه چهل و دومین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای اجرای راهکار 3-5 سند تحول بنیادین در خصوص توانمند سازی دانش آموزان عشایر استان کرمانشاه با تلاش شبانه روزی همکاران و نیز اعمال سیاست های مدون وزارت آموزش و پرورش شاهد بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی در مناطق عشایری نسبت به سال های گذشته هستیم .

وی افزود : در این راستا مدارس عشایری استان از 440 واحد آموزشی به 452 مدرسه افزایش داشته است و همچنین تعداد دانش آموزان عشایری ازسال 96 از 8714 نفربه 9032 نفر رسیده است . 

فضلی تصریح کرد: بازماندگان از تحصیل از 22 نفردانش آموز عشایری به  60 نفر رسید کرمانشاه 6 رتبه کشوری برتر در جشنواره الگو های برتر تدریس عشایر ی را در سال های 97 و  98 کسب کرده اندکه این نشان از تلاش شبانه روزی و بی شائبه  آن‌ها است .

وی خاطرنشان کرد : آمار دانش آموزان پیش دبستانی از 200 نفر به 903 نفر افزایش داشته است و تا کنون 15000هزار جلد کتاب در بین کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری توزیع شده است.
 

معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه اظهار کرد: دانش آموزان عشایری استان در زمینه‌های فرهنگی و هنری پیشرفت های قابل توجهی داشته اند از جمله اعزام بیش از 360نفر از دانش آموزان عشایری به مشهد مقدس و کسب مقام اول کشوری جشنواره غذا در اردوی دانش آموزان عشایری وهمچنین اعزام 40نفر از دانش آموزان پسر متوسطه اول عشایری استان به جشن تکلیف در سال های97_96 ، توسعه فعالیت های مکمل وفوق برنامه آموزشی (تلاشگران امروز و برگزیدگان فردا )اشاره کرد.

وی گفت: در بررسی عملکرد استان ها در خصوص اجرای بهینه طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های مندرج در برنامه های سال 9998 ، استان کرمانشاه در بین یازده استان دارای کارشناسی عشایر در سطح استان ها بالاتر از حد انتظار قرار گرفته است و این  حکایت از بهبود وضعیت آموزش عشایر در استان دارد که نقطه عطفی در جهت کیفیت بخشی در این حوزه است .
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار