فرمانده انتظامی استان از دستگیری زوجی کلاهبردار که با درج آگهی با عناوینی جذاب در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 09 February 2021



به گزارش تابناک مرکزی،سردار "حسن مفخمی شهرستانی" افزود: در روزهای اخیر با ارجاع پرونده های متعدد به پلیس فتا استان با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از چند نفر از شهروندان اراکی شده بود، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، کلاهبرداران با بهانه هایی از قبیل فروش به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالاهای مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه می کرده اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی آنان نبودند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری ها به دست آمد و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد.
سردار "مفخمی شهرستانی" اضافه کرد: در مراحل پیگیری این پرونده مشخص شد، این زوج از ۱۶ مرجع قضایی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب بوده و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده ای که در استان مرکزی، تعداد ۲۸پرونده دیگر نیز در دیگر استان های کشور با جرایمی مشابه برای آنان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: با به کارگیری روش های علمی و تخصصی سرانجام محل اختفای این زوج در استان البرز شناسایی شد و تیمی از ماموران انتظامی با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آنها دستگیر و به استان مرکزی دلالت شدند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با توجه به اسناد و مدارکی که در فرایند رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، در نهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با هشدار به هم‌وطنان اظهار داشت: با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیازهای روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه و اختصاص۵۰ درصد پرونده های کلاهبرداری مورد رسیدگی در پلیس فتا استان به سایت دیوار، با توجه به در پیش بودن ایام نوروز هم‌وطنان در خریدهایی که از درگاه این سایت انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخصی آگهی دهنده واریز نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سایت www.cyberpolice.ir، بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و موضوع را با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار