مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر:
تابناک: مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر گفت: بار دیگر بی‌اعتنایی به اخطارها و شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود باعث غرق شدن و فوت نوجوان 12 ساله شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 14 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمیدرضا ترابیان با اشاره به اینکه زرین‌شهر در بستر رودخانه زاینده‌رود و چند دریاچه واقع شده است، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته جاری ساعت 17 و 52 دقیقه یک مورد حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده‌رود توسط شهروندان به ایستگاه آتش‌نشانی زرین شهر اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش یکی از دوستان نوجوان غرق‌شده برای نجات وی به نتیجه نرسید، افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر در ایام تابستان‌، این تیم ظرف مدت سه دقیقه با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شد و با تلاش فراوان بدن پیام خلیلی را که در حال شنا کردن، غرق شده بود را به خارج از رودخانه انتقال دادند.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی زرین‌شهر تصریح کرد: نوجوان غریق توسط اورژانس 115 به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شد اما متاسفانه تلاش تیم احیا برای احیای فرد غریق نتیجه‌ای نداشت و این نوجوان 12 ساله جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در نهایت جسد متوفی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و تشکیل پرونده جسد به سردخانه منتقل و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

ترابیان با اشاره به غرق شدن 10 نفر در بستر رودخانه زاینده‌رود در سال گذشته ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل نوجوان و رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در آب‌های روان بیشترین خطر را به همراه دارد، عنوان کرد: افراد باید از شنا کردن در رودخانه زاینده‌رود پرهیز کنند، چراکه بیشترین قربانیان غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها هستند و ممکن است افراد با آب‌تنی در رودخانه دچار حادثه شده و تنها با خطر مرگ دست و پنجه نرم کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :