امام جمعه شهرستان جویبار با بیان اینکه بنا به فرموده امام راحل نباید بگذاریم که مجلس دست نااهلان بیفتد، گفت: انتخابات جای فامیل‌بازی نیست، چراکه کرسی‌های مجلس امانت‌های مردم است.
کد خبر: ۹۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 14 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به گزارش حجت‌الاسلام محمد اسماعیل قلی‌پور در یادواره شهدای روستای دینه‌سر شهرستان سیمرغ اظهار کرد: یادواره شهدا تجدید عهد و پیمان با شهدا و لبیک به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که فرمودند برگزاری یادواره شهدا کمتر از شهادت نیست.
وی با اشاره به شهادت امام جواد (ع) گفت: ما در قبال امامان معصوم (ع) و شهدایی که شاگردی مکتب امام خمینی (ره) را داشتند و جزو شاگرد ممتاز مکتب اهل‌بیت (ع) بودند سه وظیفه معرفت، محبت و تبعیت داریم که سومین وظیفه نشانه اجرا شدن وظایف اول و دوم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جویبار با اشاره به سخنان امام جواد (ع)، بیان داشت: این امام بزرگوار توفیق از خدا، رابطه عاشقانه با خدا و قبول نصیحت را سه ضرورت زندگی برای عاقبت به‌خیری می‌دانست.
خطیب جمعه شهرستان جویبار تصریح کرد: شهدا از آن‌دسته انسان‌هایی هستند که عاقبت به‌خیر شدند، این موضوع آنقدر مهم است که حتی پیغمبر بزرگ اسلام نیز در دعاهای خود می‌فرمود؛ خداوندا مرا یک لحظه به حال خودم وا مگذار.
قلی‌پور با اشاره به خاطراتی از زندگی امام راحل، افزود: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود در دوران طاغوت حتی حاضر نشدند برای کوتاهی مسیر خودشان از چمن‌های یک پارک عبور کنند، زیرا آنها را از بیت‌المال می‌دانستند ولی امروز عده‌ای به سادگی در حال فرو بردن جنگل‌ها و دریاها هستند.
وی ادامه داد: امام راحل در پایان حیات خود به اطرافیان فرمود که مرا دعا کنید تا عاقبت به‌خیر شوم و این نشان از مهم بودن عاقبت به‌خیری دارد.
خطیب جمعه جویبار بیان کرد: امروز برخی از هم‌رزمان شهدا که در کنار آنها جنگیدند و جهاد کردند اما راه خود را گم کرده و مسیر را اشتباه می‌روند تا جایی که در مقابل امامت، ولایت و امام زمان خود ایستاده و شاخ و شانه می‌کشند.
وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس به دلیل استقامت مردم به‌ویژه جوانان همچنین نصرت‌های الهی و امدادهای غیبی پیروز شدیم و اگر جز این بود، ایران کشوری با حداقل امکانات و حداقل نیروی انسانی در مقابل تمامی کشورهای قسم‌خورده شرق و غرب نمی‌توانست کاری کند که حتی یک وجب از خاک وطن به دشمن داده نشود.
قلی‌پور با اشاره به اصل دوم عاقبت به‌خیری و لزوم رعایت آن در زندگی فردی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ برای اینکه صدای موسیقی دشمن را نشنوند، گوش‌های خود را می‎گرفتند و به جنگ با دشمن می‌رفتند ولی امروز شاهد برگزاری جشن‌هایی هستیم که صدای ساز و آوازش از هفت محل اطراف به گوش می‌رسد.
وی بیان داشت: شهدای ما به‌‎گونه‌ای عمل کردند که حساب کوچک‌ترین اعمال خود را داشته و خدا را حاضر و ناظر می‌دیدند، ولی امروز شاهد آن هستیم که برخی از مدیران و مسئولان در مسئولیت خود، کم‌کاری دارند.
امام جمعه جویبار با اشاره به انتخابات مجلس در سال آینده، تأکید کرد: برای انتخاب فرد اصلح باید دقت و سوابق فرد بررسی شود و فامیل‌بازی و آشنابازی نیز کنار گذاشته شود، امروز باید مراقب بود همان‌گونه که امام (ره) فرمود که «نگذارید مجلس به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد»، بتوانیم آینده خوبی برای کشور رقم بزنیم.
وی ادامه داد: کرسی‌های مجلس امانت است و من و شما باید امانت را به اهلش برسانیم، لذا مراقبت کنیم تا هر کسی به مجلس راه پیدا نکند.
قلی‌پور در پایان با اشاره به اهمیت نصیحت‌پذیری در زندگی انسان، گفت: جهل و لجاجت باعث به فساد کشیده شدن جامعه می‌شود، لذا باید از نصحیت و انتقادات یکدیگر استقبال و استفاده کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار