مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ظرفیت بازدید از بناهای تاریخی استان بدلیل شرایط کرونایی، در هر نوبت محدود است.
کد خبر: ۹۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 16 March 2021

فریدون اللهیاری افزود: بر این اساس و با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در هر نوبت بازدید تعداد محدودی بلیت فروخته می‌شود و مابقی ظرفیت به نوبت‌های بعد انتقال می‌یابد.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز، بازدید از بناهای تاریخی از لحاظ زمانی محدودیت ندارد و از ساعت ۹ تا ۲۰، خدمت‌رسانی به گردشگران و بازدیدکندگان صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: بدلیل شرایط کرونایی، فروش بلیت بصورت الکترونیکی و سامانه ظرفیت‌ها هم بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای هر بنای تاریخی با توجه به وسعت آن تعریف شده است.

وی با اشاره به آخرین تصمیمات سفر در استان گفت: بر اساس ابلاغیه ضوابط سفر که هم در ستاد هماهنگی خدمات کشور و هم وفق تفاهم با کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است، تاسیسات گردشگری در ایام نوروز فعال هستند.

اللهیاری افزود: نکته این است که قواعدی برای ترددها بین شهرها تعریف شده که در شهرهای قرمز و نارنجی" سفر "از" و "به" این شهرها با خودروی شخصی ممنوع است ولی از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس آن هم با ارائه آزمایش منفی کرونا منعی ندارد.

وی تصریح کرد: در نتیجه ممنوعیت سفر به آن مفهوم وجود ندارد و صرفاً در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌هایی هست که آن هم از طریق وسایط نقلیه عمومی شامل زمینی، هوایی و ریلی به شرط تست منفی کرونا امکانپذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: در استان اصفهان اکثر شهرها زرد و آبی هستند و تاسیسات گردشگری بر اساس پروتکل‌های تدوین شده می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری دارای مجوز از این سازمان، نیازمند رعایت و پروتکل‌های بهداشتی بر اساس ضوابط ابلاغیه سفر هوشمند است.

اللهیاری همچنین به برگزار نشدن نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی با توجه به ادامه‌دار بودن شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات در مکان‌های عمومی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار