با 10 دستگاه خودروی نامحسوس
رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: ۱۰ دستگاه خودروی نامحسوس به همراه پلیس‌های افتخاری، تخلفات حادثه‌ساز در شهر اصفهان را شناسایی و برای اعمال قانون معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ 22 March 2021

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: بیشترین موارد شناسایی تخلفات مربوط به پلاک های مخدوش، ناخوانا و رانندگانی است که اقدام به پوشاندن پلاک خودروهایشان می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا تعدادی از افراد مورد اطمینان به عنوان "پلیس افتخاری" در  شهر فعال شده اند تا تخلفات را شناسایی، مستندسازی و به پلیس راهور اعلام کنند و با دستور قضایی، راننده متخلف احضار و به دادگاه معرفی و خودرویش نیز توقیف شود.

رییس پلیس راهور اصفهان، دلیل بیشتر تصادفات را تخلفات حادثه‌ساز شامل سرعت، سبقت در بزرگراه‌ها و حرکات نمایشی عنوان کرد.

وی همچنبن گفت: آمار جانباختگان تصادفات درون شهری استان از ۲۶ اسفند تا به امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ناظر به اجرای طرح نوروزی، حدود ۶۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، با اینکه در ایام نوروز سال گذشته بدلیل آغاز شیوع کرونا، تردد به استان صورت نگرفت ولی امسال برغم امکان تردد در ایام نوروز، آمار جانباختگان تصادفات در استان کاهش یافته است.

سرهنگ محمدی به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر رعایت کامل قوانین، مراقب فرزندان جوان خود نیز باشند و رفتار ترافیکی آنها را مدیریت کنند و از آنها تعهد بگیرند تا مبادا با رانندگی هیجانی، سبب بروز حوادثی مانند برخورد با عابران یا واژگونی خودرو شوند.

رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد کرونا فقط در شهرهای نارنجی و قرمز منع سفر وجود دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر به استثنای شهرهای گلپایگان که در وضعیت قرمز و خوانسار و لنجان در وضعیت نارنجی قرار دارند، در سایر شهرستان های استان ممنوعیت سفر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ اسفند تا امروز (دوم اسفند) حضور مسافران در اصفهان خیلی احساس نمی‌شود و تنها تعداد محدودی گردشگر در هتل‌ها اقامت دارند که این نشاندهنده درک بالای مردم از وضعیت بیماری کووید ۱۹ است.

سرهنگ محمدی همچنین با اشاره به لغو اجرای طرح زوج و فرد از آغاز طرح نوروزی تا پایان تعطیلات رسمی گفت: در حال پیگیری برای غیرفعال کردن این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی هستیم.

  وی یادآور شد: با این وجود، طرح ممنوعیت تردد شبانه در همه شهرهای استان با هر رنگ‌بندی از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد همچنان برقرار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار