شهردار تهران از اختصاص وام قرض الحسنه به متقاضیان موتورسیکلت های برقی خبر داد و گفت که تا 80 درصد قیمت این وسایل نقلیه از سوی شهرداری به متقاضیان بصورت وام پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 15 September 2015
محمدباقر قالیباف روزسه شنبه در آیین ورود 73 واگن مترو و رونمایی از تاکسی هیبریدی و موتورسیکلت های برقی در محل کارخانه واگن سازی مترو تهران افزود: آلودگی هوا مهمترین چالش شهر تهران است که یکی از منابع آلوده کننده موتورسیکلت ها هستند.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران با وجود مشکلات مالی فراوان به موضوع موتورسیکلت های برقی ورود پیدا کرد گفت: اقدام ایجابی و سلبی باید به موازات هم برای کاهش آلودگی هوا انجام شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) از ابتدای آبان ماه سال جاری در مرکز شهر اجرا می شود.
قالیباف با اشاره به اینکه فرصت مناسب به منظور دریافت معاینه فنی در اختیار شهروندان داده شده افزود: شهرداری تهران مصمم است با همکاری مردم و بخش خصوصی گام به گام آلودگی پایتخت را کاهش داده و با توسعه حمل و نقل ریلی و عمومی به نقطه مطلوب دست یابیم.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین مولفه های رعایت حقوق مردم موضوع حمل و نقل عمومی است گفت: بی توجهی به این امر مهم ظلم به حق مردم است.
شهردار تهران گفت: در تمام کشورهای برخوردار تنها موضوعی که دولت ها در آن دخالت کرده و به آن یارانه اختصاص می دهند حمل و نقل عمومی است.
به گفته ی وی شهرداری تهران در سال های اخیر بیش از 60 درصد سلامت خود را بر حمل و نقل عمومی متمرکز کرده است.
قالیباف با تاکید بر اینکه با اجرای برنامه های مدون و همکاری و هماهنگی دولت مجموعه مدیریت شهری و شهروندان می توان بر چالش آلودگی هوا فائق آمد افزود: باید منابع تولید کننده آلودگی را شناسایی و آنها را از مدار خارج کنیم.
وی با اشاره به اینکه یک خودرو پیکان فرسوده در طول سال به اندازه وزن خود آلودگی تولید می کند تصریح کرد: نباید به دست خود چهره شهر را خراب کنیم و منتظر باد و باران باشیم.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر به مدیریت و فرهنگ جهادی اعتقاد داریم باید از تمامی ظرفیت ها برای رفع مشکلات جامعه و مردم بهره بگیریم.
وی افزود: در حالی که فرهنگ دوچرخه سواری بین شهروندان وجود نداشت پس از اینکه ایستگاه های دوچرخه سواری در نظر گرفته شد روزانه شهروندان بیش از 330 دوچرخه از این ایستگاه ها تحویل می گیرند که این روند سیر سعودی خواهد داشت.
قالیباف با بیان اینکه مدیریت شهری توانسته است در آستانه بهار علم و دانش از حالت انفعالی گذشته خارج شود تصریح کرد: خوشبختانه توانسته ایم همزمان با افزایش تقاضای سفر های درون شهری ظرفیت خوبی را وارد چرخه حمل و نقل عمومی کنیم.
در این آیین 73 واگن مترو وارد شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری شد و از موتورسیکلت های برقی و تاکسی های هیبریدی نیز رونمایی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار