تابناک- استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع تکمیل و بهره‌برداری از سد خاییز تنگستان بر تامین اعتبار این سد قول مساعد داد و گفت: پروژه های تامین اب در استان بوشهر اولویت دارد.
کد خبر: ۹۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 29 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالکریم گراوند در بررسی روند اجرای سد خاییز تنگستان، نقش و تاثیر این سد در تامین آب مورد نیاز نخلستان‌های تنگستان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تسریع در تکمیل این سد در اولویت قرار دارد و در این راستا اعتبارات این پروژه مهم تامین می‌شود.

وی با قدردانی از کارفرما و عوامل اجرایی سد خاییز افزود: پروژه‌های فصل تامین آب در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر نیز گفت: بیش از 830 هزار متر مکعب از مجموع حجم خاکریزی بدنه سد اجرا شده است و بقیه در دو ماه آینده اجرا می‌شود و ساخت بدنه سد به پایان می‌رسد.

علی محمدی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به اجرای طرح‌های سدسازی گفت: تاکنون 95 میلیارد تومان برای ساخت سد خاییز تنگستان پرداخت شده که 85 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور بوده است.

وی با اشاره به افتتاح سد خاییز تا پایان فصل بهار تصریح کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی و با ارتفاع 36 متر و حجم مخزن 16میلیون مترمکعب آب نخیلات تنگستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار