کد خبر: ۹۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 15 September 2015

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرایی شدن برنامه تعالی مدیریت مدرسه در 214 فضای آموزشی این استان در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش ایرنا، عباس سلطانیان روز سه شنبه در همایش گام ششم برنامه تعالی مدیریت مدرسه که با عنوان اشاعه تجارب برتر و معرفی الگوهای ارزنده در کانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، افزود: این طرح سال گذشته در 66 آموزشگاه مقطع ابتدایی، 35 آموزشگاه مقطع اول متوسطه، 25 آموزشگاه مقطع دوم متوسطه و 9 هنرستان اجرا شد.

وی اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه را با هفت هدف پیش بینی شده عنوان کرد و گفت: زمینه سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و پرورشی، زمینه سازی برای ارتقای کیفی در آموزش و پرورش، حرکت به سوی نهادینه سازی نگاه تعالی بخش در مدیریت تعالی از جمله این اهداف است.

سلطانیان، ایجاد وفاق سازمانی از طریق توسعه فرهنگ کارگروهی در مدرسه، تقویت و ترویج سیستم خودارزیابی، افزایش انگیزه مدیران و سایر کارکنان برای بهبود عملکرد و توسعه و تقویت مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیاء آن ها در مدرسه از دیگر اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه است.

وی در ادامه به نگاه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش و لزوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری 750 مساله، مشکل و تنگنا را در حوزه آموزش و پرورش احصاء کردند که برای برطرف کردن آن ها به پنج سیاست اصلی در این حوزه رسیدند و به عنوان اولویت کاری خود برای برون رفت از این مشکلات در آموزش و پرورش مطرح کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: این پنج سیاست شامل ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت مردمی، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش است.

وی گفت: توسعه سرمایه انسانی از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش در اسناد فرادستی است و مهمترین رسالت و ماموریت این وزارت خانه تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای کشور است.

سلطانیان تاکید کرد: این اتفاق نمی افتد مگر اینکه مدیران مدارس را به گونه ای انتخاب کنیم که بتوانند آینده جامعه را رقم بزنند و انتخاب و انتصاب مدیران شایسته می تواند موجب مدرسه صالح و تقویت فرایندها در مدارس شود.

وی کلیدی ترین راهبرد آموزش و پرورش برای برون رفت از مشکلات را ارتقای کیفیت عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه ها برای ارتقای کیفیت، برنامه تعالی مدیریت مدرسه است که اجرای صحیح آن در مدارس می تواند موجب ارتقای بهره وری در مدارس شود و اجرای آن یک تکلیف است که موجب کیفیت بخشی در مدارس می شود.

در این همایش 214 نفر از مدیران مدارس استان البرز به عنوان مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در سال تحصیلی جدید معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار