کد خبر: ۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲ 16 September 2015
با حضور مسئولان استان ایلام، از شش محصول دانش بنیان در پارک علم و فناوری ایلام رونمایی شد.

به گزارش تابناک ایلام، سامی سجادی رئیس پارک علم و فناوری ایلام سه شنبه شب در مراسم رونمایی از شش محصول دانش بنیان شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری ایلام گفت: چهار محصول در حوزه شیمی، یک محصول در حوزه هشدار سریع و یک محصول به عنوان مبدل برای استفاده از انرژی پاک خورشید در این مراسم رونمایی شده است.

وی عنوان کرد: این شش محصول که حاصل تلاش دو واحد دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری که توسط استاندار ایلام رونمایی شده است.

وی بیان داشت: ابتدای سال  از ۴۱ واحد دانش بنیان ۳۵ واحد با کارشناسی دقیق در پارک و علم فناوری مستقر شده است.

سجادی عنوان کرد: در آینده نزدیک شاهد رونمایی های بیشتری از محصولات واحدهای دانش بنیان استان خواهیم بود و به مرحله ای رسیده ایم که واحدهای دانش بنیان مایه افتخار استان شده اند.

وی افزود: محصولاتی که امروز رونمایی می شوند قابلیت مطرح شدن در سطح ملی و بین المللی را دارند که نشان از استعداد و خلاقیت واحدهای دانش بنیان استان دارد.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام عنوان کرد: واحدهای فناور نیازمند سیاست و بسته های تشویقی و حمایتی هستند تا با تبدیل علم به فرصت و خلق ثروت و در نتیجه اشتغالزایی، مشکل اشتغال لستان را مرتفع کنند.

وی افزود: ارزشمندترین دارایی یک جامعه دارایی های فکری آن جامعه است و پارک علم و فناوری حدفاصل بین دانشگاه و صنعت هستند.

سجادی با اشاره به اینکه واحدهای دانش بنیان و فناور استان در سال جاری بیش از ۴۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته اند، گفت: در آینده حمایت های پارک علم و فناوری از شرکت های دانش بنیان بیشتر می شود.

صندوق کارآفرینی و امید آمادگی کامل در جهت حمایت مادی از ایده های فناورانه و خلاقانه دارد

محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: هدف از ایجاد پارک علم و فناوری، تبدیل ایده ها به تجاری سازی و پیگیری های پارک برای به سرانجام رسیدن این ایده هاست.

وی افزود: فعالیت ها و حمایت های پارک علم و فناوری باید اطلاع رسانی شوند تا جوانان مستعد و خلاق بتوانند از حمایت های پارک علم و فناوری بهره مند شوند.

مروارید عنوان کرد: واحدهای دانش بنیان و فناور باید صبور باشند چراکه تجاری سازی یک ایده زمان بر است.

استاندار ایلام افزود: واحدهای دانش بنیان باید در عمل نشان دهند که محصولاتشان با کیفیت است و این همان رمز موفقیت و تبلیغ برای محصولات خود است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی و امید آمادگی کامل در جهت حمایت مادی از ایده های فناورانه و خلاقانه دارد.

در پایان این آیین از واحدهای فناور موفق شش ماهه اول سال ۹۴ تقدیر به عمل آمد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار