برای اولین بار در کشور
تابناک: برای اولین بار در کشور از نمونه صنعتی ژنراتور توربین بادی در دانشگاه اراک پرده‌برداری شد.
کد خبر: ۹۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 16 September 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجو در اراک، امروز به مناسبت آعاز سال تحصیلی جدید، در مراسمی با حضور سعيدحمیدی، رئيس دانشگاه اراك، معاون پژوهش و فناوری، رئیس دانشکده فنی و مهندسي و اعضای تیم پروژه نیروگاه بادی دانشگاه اراک، از نمونه صنعتی ژنراتور ساخته شده در دانشگاه اراک پرده برداری شد.

علي جباری، عضو هيات علمي گروه مهندسي مكانيك دانشگاه اراك، مجري طرح ژنراتورهاي توربين بادي درباره این پروژه گفت: اين طرح براي اولين بار در كشور به صورت صنعتي و در ساختار هسته هوايي و چند ديسك ساخته شده و در زمره ژنراتورهاي سرعت پايين تر قرار دارد که امکان حذف گیربکس از ساختار توربین‌های نسل جدید را فراهم می‌کند.

وی از جمله ويژگي هاي آن را کاهش نویز، کاهش تلفات مکانیکی و افزایش دوره تعمیر و نگهداری ژنراتور در کاربری‌های سرعت پایین برشمرد.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه اراك و مجری طرح در ادامه خاطرنشان کرد: این ژنراتور برای کاربری در توربین بادی kW 30 دانشگاه اراک در مدت یک سال طراحی و ساخته شده و مراحل تست و ارزیابی عملکرد آن با موفقیت انجام شده است و راندمان این ژنراتور حدود 97 درصد است و در مقایسه با ژنراتورهای هسته آهنی مشابه، راندمان آن در بازه وسیعی از سرعت تقریباً ثابت است.

لازم به ذکر است، دانشگاه اراک سابقه ساخت نیروگاه خورشیدی را نیز دارد که در محوطه پردیس این دانشگاه نصب و راه اندازی شده است.

ژنراتور توربین بادی در دانشگاه اراک ساخته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار