در بخش آزمایشگاه کنترل کیفیت منطقه اصفهان بیش از ۱۶ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 25 April 2021

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: آزمایشگاه کنترل کیفیت این منطقه به عنوان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مواد نفتی در کشور پارسال روزانه به طور متوسط ۲۰ آزمایش مختلف انجام داده که بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال صرفه جویی شده است.
حشمت الله امیری افزود: پارسال بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ آزمایش بر روی مواد نفتی دریافتی، ارسالی و روغن‌های صنعتی انجام شد که از این تعداد بیشترین آزمایش مربوط به بنزین و نفت گاز است.
وی با بیان اینکه این آزمایشگاه به صورت ۲۴ ساعته وظیفه نظارت بر کیفیت و گرفتن تلاقی فرآورده‌های دریافتی و ارسالی خطوط ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۴ و ۳۲ اینچ شامل نفت خام، انواع فرآورده‌های نفتی شامل؛ بنزین موتور، سوپر و یورو ۴، نفت سفید، نفت گاز، ATK، نفتا و ... را بر روی خطوط و مخازن بر عهده دارد گفت: خدمات از نظر صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها، کیفیت مواد ارسالی و دریافتی بسیار دارای اهمیت است، در ضمن این آزمایشگاه با هماهنگی واحد‌های کنترل و عملیات وظیفه استحصال فرآورده‌های آلوده را نیز بر عهده دارد.
معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان افزود: آزمایش‌های مختلف: «پایداری اکسیداسیون، ویسکوزیته در دو دمای مختلف، مقدار آب، اسیدیته، خاکستر، نقطه اشتعال، کف، نقطه ریزش، خوردگی مس، زنگ زدگی روغن، شاخص گرانروی » به وسیله دستگاه‌های پیشرفته، با دقت و زمان اندک در این آزمایشگاه اجرا می‌شود.
این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه کنترل کیفیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که آبان ماه سال ۱۳۸۹ با هدف بررسی، کنترل و حفظ کیفیت مواد نفتی هنگام تحویل و انتقال، تدوین روش‌های مناسب پیشگیری از آلودگی مواد نفتی، تطبیق روش‌های اجرایی با استاندارد‌های موجود و نظارت بر مشخصات مواد نفتی (نفت خام و فرآورده ها) در مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی اصفهان راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :