کد خبر: ۹۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷ 16 September 2015
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز از راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان خیریه ملارد با همکاری مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بعد از ۳۰ سال عدم فعالیت خبر داد.

صلاح‌الدین دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: بیمارستان خیریه‌ای که 50 سال پیش توسط مرحوم خدایاری برای استفاده مردم تاسیس شده بود از حدود 30 سال قبل تاکنون به دلیل مخروبه بودن قابلیت استفاده نداشت.

وی افزود: نظرات مختلفی برای تعمیر و بازسازی این بیمارستان وجود داشت و بعد از برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی‌های لازم با سازمان اوقاف‌ و امور خیریه و دانشگاه علوم پزشکی ایران و مجمع خیرین سلامت قرار شد که این بیمارستان تعمیر و برای استفاده مردم منطقه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی ایران در مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: راهکار فعال‌سازی بیمارستان مخروبه ملارد استفاده از موقوفات و درآمدهایی بود که در این زمینه وجود داشت و قرار شد که با استفاده از این ظرفیت این مجموعه به عنوان یک بیمارستان خیریه راه‌اندازی شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز با اشاره به برنامه‌های راه‌اندازی این مجموعه خاطرنشان کرد: مجوز لازم برای بازسازی این مرکز از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر شد و و دفتر فنی دانشگاه نیز با هماهنگی با مهندسین و اداره اوقاف و امور خیریه در این زمینه فعال و نقشه‌ها در زمینه بازسازی و تعمیر بیمارستان نهایی شد.

دلشاد با بیان اینکه کار بازسازی و تعمیر این مرکز شروع شده است، گفت: این بیمارستان در 4 فاز راه‌اندازی می‌شود که فاز اول آن ساخت درمانگاه تخصصی و شبانه‌روزی در قسمت راست ورودی بیمارستان، فاز دوم ساخت اورژانس در قسمت چپ ورودی بیمارستان و فاز سوم نیز ایجاد قابلیت استفاده از ظرفیت‌های نیمی از تخت‌های این بیمارستان که 35 تخت خواب است.

وی اظهار داشت: راه اندازی 35 تحت بعدی این بیمارستان نیز در فاز چهارم انجام می‌شود که حسن این کار آمادگی ارائه خدمات این بیمارستان خیریه برای استفاده عموم مردم است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه اندازی این بیمارستان خیریه در منطقه کم برخوردار ملارد، بیان کرد: فعالیت‌های ساختمانی برای تعمیر این بیمارستان آغاز شده و طبق قولی که گرفته‌ایم ظرف 8 ماه درمانگاه این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان البرز با اشاره به برنامه مجمع خیرین برای راه‌اندازی این مرکز، افزود: با توجه به وجود زمین و تسریع در عملیات بازسازی قرار شد که تاسیسات این مرکز در زیر زمین نباشد و بر روی کف زمین ساخته شود که این اقدام در سرعت راه اندازی مرکز موثر است.

وی درباره هزینه‌های ساخت و بهسازی این بیمارستان خیریه بیان کرد: همزمان با راه‌اندازی این بیمارستان واحدهای پاراکلینیکی و داروخانه این بیمارستان نیز راه‌اندازی می‌شود و هزینه هر تخت بیمارستانی با تمام امکانات از قبیل سی سی یو و آی سی یو و سایر امکانات حدود 300 الی 400 میلیون تومان است که با ساخت تاسیسات بیمارستان 70 تختخوابی حدود 30 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به کمک مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایران و درآمد موقوفات مرحوم خدایاری برای بازسازی این بیمارستان، تصریح کرد: خیرین منطقه ملارد و تهران نیز در این زمینه کمک می‌کنند و ان شاءالله این بیمارستان خیریه هرچه زودتر راه‌اندازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار