رئیس هیئت ورزش کاگری استان اصفهان گفت: با توجه به بحث آمایش سرزمینی و با تعامل با روسای ادارات تعاون، ورزش و جوانان تلاش می کنیم در تمام شهرستانها هیئت ورزش کارگری شهرستان را فعال کنیم.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 29 April 2021

قاسم ستاری با اشاره به اینکه در بسیاری از رشته های ورزش کارگری، قهرمانانی در سطح جهان داریم گفت:  حمایت از این ورزشکاران می تواندظرفیت مطلوبی برای تیم های ملی باشد و در این راستا نباید جایگاه هیات های استانی را نادیده گرفت.

به گفته ستاری تعامل با کارخانه ها می تواند برای هیات ورزش کارگری و خود کارخانه ها به صورت دو جانبه اثرگذار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: هیئت ورزشی کارگری توسط سه وزارتخانه تعاون، ورزش و صمت پشتیبانی می شود و فدراسیون و هیئت‌ها در بحث های مالی یاری رسان هستند.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با اهمیت خواندن «دوشنبه ورزش کارگری» تاکیدکرد: دوشنبه های ورزشی را با جدیت در کارخانجات دنبال می کنیم، کارخانجات و شهرک های صنعتی زیادی در اصفهان وجود دارد که با رواج و توسعه این طرح به سلامت کارگران کمک می کند و موضوعی که برای ما بسیار اهمیت دارد به دنبال تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شعار سال هستیم.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان در بسیاری از بیماری ها رتبه دار است و کارگران نیز فشارهای زیادی متحمل می شوند با هیئت بیماران خاص در زمینه تست و برنامه ریزی در جهت راههای پیشگیری از پوکی استخوان و دیابت و دیگر بیماری ها تفاهم نامه امضا کردیم.

وی در خصوص برنامه‌های هیئت ورزشی کارگری جهت استفاده کارگران کارگاه‌های کوچک استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ ابتدا با مدیران شهرک‌های صنعتی بزرگ و صاحب نام جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا آنها الگویی برای شرکت های کوچک باشند. استفاده و بهره‌برداری کارگران صنایع کوچک از ورزش به دلیل شرایط اقتصادی موجود بسیار سخت است، اما در فاز دوم این طرح به دنبال اجرایی کردن این موضوع نیز خواهیم بود.

رئیس هیئت ورزش کارگری استان اصفهان با اشاره به تعامل با روسای هیئت های ورزشی استان خاطر نشان کرد: تاکنون با بیش از ۱۰ هیئت ورزشی تفاهم نامه هایی در راستای تعامل و همکاری های متقابل بسته ایم تا بتوانیم در کنار هم ظرفیت استان را افزایش دهیم. برنامه های اصلی رشته های ما باید از سوی هیئت های ورزشی حمایت شوند و ما را در کنار خود بدانند، چرا که می توان با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری هر دو بخش سود ببرند.

ستاری تصریح کرد: هیئت ورزش کارگری بیش از ۴۰ رشته ورزشی را تحت پوشش دارد و به  ۱۰ هزار ورزشکار خدمات ارائه می کند، تقریبا دو سوم جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهند از همین رو مبحث ورزش در این خانواده بسیار مهم است.

وی افزود: در هفته کار و کارگر در ۱۱ رشته ورزشی مسابقاتی در سطح کارگران استان برگزار خواهد شد و در رشته‌های انفرادی به دنبال برگزاری مسابقات به گونه ای خواهیم بود تا ورزشکاران را به چالش بکشیم. در ۱۰ رشته ورزشی حرف اول در کشور را می زنیم و عملکرد خوب ورزشکاران و برنامه هایی که داشتیم موجب شده تا برای شش سال متمادی رتبه برتر کل کشور را در بین ۳۱ استان به خود اختصاص دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار