تابناک- رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از افزایش ظرفیت تولید اکسیژن در دو بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد. 
کد خبر: ۹۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 01 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عاطفه اسفندیاری اظهار داشت: یک دستگاه تبدیل اکسیژن مایع به گاز، ۱۵۰ کپسول اکسیژن، یک مخزن ۱۶ تنی مایع اکسیژن، تعداد ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن ساز و یک دستگاه اکسیژن ساز با تولید ۶۰۰ لیتر بر دقیقه مربوط به اورژانس هسته‌ای خریداری و تهیه و همچنین دو دستگاه اکسیژن ساز در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نیز تعمیرات اساسی شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مؤثر و مستمر به‌عمل‌آمده، افزایش ظرفیت اکسیژن ساز برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ به همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پیگیری‌های تیم مدیریتی بیمارستان صورت پذیرفت.

مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: دستگاه اکسیژن ساز در مردادماه سال ۱۳۹۹ در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا ظرفیت اکسیژن تولیدی در بیمارستان به حدود ۱۵۰۰ لیتر بر دقیقه برسد.

 نظر غلامی اظهار داشت: تأمین این حجم اکسیژن با استقرار دستگاه‌های اکسیژن ساز مرکزی یکی از دستاوردهای مهم و اطمینان‌بخش این مدیریت برای مقابله با این بیماری بوده است که برای خرید و افزایش ظرفیت جدید دستگاه اکسیژن نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اشاره کرد: اکسیژن مدیکال با خلوص و فشار استاندارد یکی از مهمترین و مؤثرترین راه‌های درمان این بیماری نوپدید است. تاکنون در ایران ۱۹۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهرستان وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار