مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: واقفان و خیرین به شرط پایین بودن رقم مهریه تا سقف 110 سکه آمادگی دارند تا به کمک زوجین آمده و آنها را راهی خانه بخت کنند.
کد خبر: ۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 17 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی صبح امروز در مراسم طرح پیوند آسمانی در اردبیل اظهار کرد: همه ما تلاشمان بر این است تا سبک ازدواج آسان، راحت و کم تشریفات را به نحوی مطلوب در بین خانواده‌ها ترویج کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین امر ازدواج در بین جوانان و نسل‌های آینده اتفاق بیفتد.

وی توصیه دین اسلام و مکتب الهی را بر ساده‌گیری امر ازدواج یادآور شد و افزود: آنچه که در این زمینه باید همه به آن توجه کنیم ترویج سنت حسنه ازدواج است که بر سبک و سیاق زندگی ائمه اطهار و بزرگان دین اسلام انجام شده و در آن خبری از هزینه‌های بالا و تشریفات نبوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح پیوند آسمانی برای سومین سال پیاپی در سالروز ازدواج فرخنده امیرالمومنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) و در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش در استان اردبیل اجرا می‌شود.

قیامی، فراهم کردن زمینه ازدواج و تهیه کمک هزینه جهیزیه برای زوج‌های جوان و نوعروسان را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و تصریح کرد: طرح بزرگ پیوند آسمانی در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اجرا شد.

این مسئول ادامه داد: یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و مراقبت از این امانات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: طرح پیوند آسمانی هر ساله با هدف رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف، اجرای امینانه نیات واقفان در زمینه ازدواج، بهره‌مندی دقیق مستحقان از اجرای نیات واقفان، ترغیب برای ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، انسجام‌بخشی و یکسان‌سازی اجرای نیات واقفان با رویکرد بهره‌وری موقوفات، ترغیب و تشویق و جذب خیرین در امر کمک هزینه ازدواج زوج‌های نیازمند اجرا می‌شود.

قیامی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج سنت ازدواج آسان است، عنوان کرد: یکی از شرایط استفاده از تسهیلات ازدواج، پایین بودن مهریه است و تنها کسانی که مهریه آنان پایین‌تر از 110 سکه است می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار