در سرای نوآوری گیاهان دارویی
مدیر مرکز رشد فناوری فرآورده‌های تخصصی گیاهان دارویی استان اصفهان با اشاره به کسب رتبه سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در هشتمین جشنواره فرهیختگان، هدف این مرکز را تقویت و توسعه فعالیت‌ها و تحقیقات دانش بنیان و فناور بیان کرد .
کد خبر: ۹۶۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ 09 May 2021

کامران صفوی افزود : این مرکز شامل بخش‌های تجاری‌سازی در قالب پارک‌های فناوری، مرکز رشد و فناوری، شتاب دهنده‌های تخصصی و مدارس عالی مهارتی است.
 وی با بیان اینکه سرای نوآوری گیاهان دارویی استان اصفهان یکی از نخستین مراکز این حوزه در کشور است، گفت : در این مرکز اهدافی مانند حمایت از تیم‌های فناوری در جهت راه‌اندازی کسب و کار و جذب سرمایه برای توسعه فعالیت‌های مرتبط، آموزش مهارت‌های کارآفرینی به استارتاپ‌های پذیرفته شده، ارائه راه‌حل برای چالش‌های صنعت گیاهان دارویی کشور به روش خلاقانه و حل مسئله، استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت و تولید تخصصی در زمینه گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهان دارویی، افزایش فروش محصولات تولید شده توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان با طریق معرفی در سطح ملی و شناسایی بازار‌های صادراتی دنبال می‌شود.
مدیر مرکز رشد فناوری فرآورده‌های تخصصی گیاهان دارویی استان اصفهان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و واحد‌های دانشگاهی برای تقویت فعالیت‌های این مرکز افزود : در حال حاضر بیش از ۵۵ هسته و شرکت فناور با تولید بیش از ۱۵۰ محصول فناور و دانش بنیان در این مرکز مشغول به فعالیت هستند که حدود ۹۰ محصول آن مجوز غذا و دارو دارند.
کامران صفوی گفت: این محصولات در حوزه‌های مختلف گیاهان دارویی از جمله ادویه، شیرینی‌های فراسودمند، مکمل‌های غذایی، صنایع غذایی، دامپزشکی و بیماری‌ها و خوراک دام است.
سرای نوآوری گیاهان دارویی استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ با مجوز معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار