یک فعال عرصه اقتصاد مقاومتی مطرح کرد:
یک تولید کننده جوینی با اشاره به ضرورت کاهش هزینه های مالی تولید کنندگان و کاهش نرخ سود بانکی گفت: نرخ بالای سود بانکی به زیان تولید داخلی است .
کد خبر: ۹۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 17 September 2015
مهدی کلاته عربی دانشجوی دکترای ریاضی کاربردی ومدرس دانشگاه، یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در شهرستان جوین است که در کنار تحصیل علم ، قدم در عرصه اقتصاد مقاومتی گذاشته است.

وی در خصوص فعالیت های خود گفت: در حال حاضر به کشت زعفران و پرورش ماهی سردابی مشغول هستم.

این بسیجی فعال عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با راه اندازی ۲ استخر پرورش ماهی قزل آلا ، و تولید ۱۰ تن ماهي در طول سال ، حدود ۶۰ميليون تومان درآمد كسب مي كنم.

کلاته عربی افزود:با راه اندازي اين استخرها تاكنون ۴ نفر به صورت مستقیم و۱۵ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به كار شده اند .

وی ادامه داد: از سال ۸۶ به دنبال کار تولیدی بودم ودر این مدت در شاخه های مختلف مثل پرورش گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل فعالیت نمودم که متاسفانه موفقیت چندانی در این کارها برایم حاصل نشد و از سال ۹۰ به طور تخصصی کار پرورش ماهی را آغازکردم. 

این پرورش دهنده ماهی تصریح کرد:برای شروع این کار، بسیج سازندگی تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی را در اختیار من قرار داد وخودم نیز در طول این مدت ، برای توسعه کارم ۱۷۰ میلیون هزینه نموده ام.

کلاته عربی گفت: مدت ۴ سال است که در این عرصه مشغول به کار شده ام و از کارم رضایت  کامل دارم و آموزش های لازم  را نیزدر این زمینه دیده ام.

وی در ادامه به مشکلات خود در این عرصه اشاره کرد ویادآورشد:عدم همکاری برخی ادارت ماننداداره برق دربخش تامین برق مورد نیاز ، در ابتدای کارمشکلاتی را برایم به وجود آورد.

این پرورش دهنده ماهی همچنین از سود بالای تسهیلات دریافتی اظهار گلایه کرد وگفت: نرخ بالای سود بانکی به زیان تولید داخلی است.

کلاته عربی افزود: با کاهش سود تسهیلات ، هزینه تولید کم می شود وتولید کننده هم می تواند محصولات خود را با قیمت ارزان تر وبا سود کمتر به مردم عرضه کند واز این جهت نیز به نفع کشور است.

وی ادامه داد: دولت برای وارد کردن کالاهای تولید شده در کشور باید بسیار هزینه کند، از هزینه های کمرگ گرفته تا سایر هزینه ها ، اما اگر در بخش تولید داخلی سرمایه گذاری کند، مثلا با کاهش سود تسهیلات وحمایت از تولید کننده علاوه بر کمک به رشد اقتصاد داخلی ،کشور را نیز از وابستگی نجات می دهد.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: یکی دیگر از مهم ترین دغدغه های تولید کنندگان بازار فروش محصولات است که دولت باید در این زمینه نیز به تولید کنندگان کمک واز آنها حمایت کند. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی وضرورت توجه به این موضوع از طرف مسئولین بیان داشت: اقتصادمقاومتی یک استراتژی وراهبرد است ،و دلیل تاکید مقام معظم رهبری روی این موضوع این است که اقتصاد مقاومتی فقط برای امروز نیست ، بلکه به نفع آینده اقتصادی کشور است.

کلاته عربی یادآورشد: مقوله اقتصاد مقاومتی به این دلیل از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد که کشوررا از وابستگی نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه به تازگی ستاد اقتصاد مقاوتی در دولت شکل گرفته است تصریح کرد: اگر مسئولین به مقوله قتصاد مقاومتی درست بپردازند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.

کلاته عربی به آل نور خاطر نشان کرد: یک تولید کننده برای شروع کار باید یه استعدادها وظرفیت هایی که در منطقه زندگی خود وجود دارد توجه کند و یک کار تولیدی رابا توجه به نیاز منطقه آغاز کند.

 

  • SAM_1107
  • ۲۰۱۵۰۸۰۵_۰۸۲۰۰۰
  • ۲۰۱۵۰۸۰۵_۰۸۲۰۱۳
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار