رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تنها ۱۰ درصد از عطاری‌های استان در حیطه وظایف خود فعالیت می‌کنند و بقیه با تهدید سلامت مردم از وظیفه ذاتی خود خارج شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 22 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «کیومرث رحیمی»افزود: ۹۰ درصد عطاری ها کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند که صدمات جبران ناپذیری برای مردم به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش عرقیجات با پروانه معتبر و گیاهان خشک به صورت فله‌ای هستند.

رحیمی افزود: با توجه به سابقه تاریخی که طب سنتی و گیاهان دارویی در بین مردم دارد، اقبال شهروندان به خرید این محصولات زیاد است، اما نباید به هر فرد غیرمتخصصی در این زمینه اعتماد کنند و سلامت خودشان را به خطر بیاندازند.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته چند مورد شکایت از عطاری‌ها داشته ایم که متاسفانه بینایی و گوارش شاکیان دچار مشکل شده است و حتی در سالیان گذشته بر اثر دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی قطع عضو از ناحیه پا نیز داشته ایم.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت در این حوزه نیازمند گذراندن تحصیلات دانشگاهی است و گاهی گذراندن تحصیلات آکادمیک در این حوزه از تحصیلات دوره‌های پزشکی طولانی‌تر است، اما می بینیم افرادی یک شبه اقدام به راه اندازی عطاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰ واحد عطاری در استان کرمانشاه فعالیت می کنند، افزود: این تعداد فقط عطاری‌های دارای مجوز هستند، اما تعداد عطاری‌هایی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، بیشتر از این رقم است.

رحیمی گفت: تیم‌های نظارتی غذا و دارو از اول سال جاری هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی داشته اند که بخشی از این بازرسی‌ها از عطاری‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه فعالیت عطاری‌های غیرمجاز با ۲ چالش روبه رو هستیم، یکی جای خالی سلامتکده‌ها و دیگری اینکه معاونت غذا و دارو در صدور مجوز عطاری‌ها دخالتی ندارد.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت سلامتکده‌های طب سنتی می‌تواند این خلا را جبران کند چرا که همه اقدامات تحت نظر پزشک متخصص داروساز است، اما یک سلامتکده جوابگوی نیاز استان نیست.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار