رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: پیری جمعیت می‌تواند به یک ابر بحران تبدیل شود و با بحران‌های دیگر قابل مقایسه نیست و اگر به وقوع بپیوند قابل کنترل نیست و وارد مرحله سقوط آزاد می‌شویم.
کد خبر: ۹۶۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 24 May 2021

امیرحسین بانکی پور افزود: متاسفانه نخبگان و مدیران در سال‌های گذشته متوجه این فاجعه نشدند و این در حالی بود که کشور‌های غربی سیاست‌های تشویقی زیادی در نظر گرفتند.
وی با تاکید بر این که حدود ۸ سال فرصت داریم تا از سیاه چاله پیری جمعیت دور شویم، گفت: اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند در ۳۰ سال آینده مدارس به خانه سالمندان تغییر کاربری می‌دهند.
دکتربانکی پور افزود: جمعیت کشور به سمت پیری پیش می‌رود و بطوریکه در ۳ سال گذشته تولد‌ها ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی به تصویب طرح جوانی جمعیت کشور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این طرح که پس از انتخابات ریاست جمهوری برای شورای نگهبان ارسال خواهد شد مشوق‌های زیادی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شد و موانع برداشته می‌شود.
رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی با بیان این که سه و نیم میلیون زوج نابارور در کشور داریم، تاکید کرد: اگر فقط ۵۰ درصد این قانون در کشور اجرا شود روند کاهشی جمعیت متوقف می‌شود و اگر دستگاه و مدیری از اجرای آن استنکاف کند مجازات خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار