رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان در ۱۵ پایگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 24 May 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی کوچکی افزود: هر ساله هم‌زمان با ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اول، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در پایگاه‌های سنجش ترتیب می یابد.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان غربالگری شده و مشکلات احتمالی آن‌ها از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی که معمولا خانواده‌ها آگاه نیستند، شناسایی می‌شود و راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این طرح در ۱۵ پایگاه نواحی مختلف آموزش‌وپرورش شهر قم و دو پایگاه در شهرهای کهک و جعفریه اجرا می‌شود.

کوچکی پیش‌بینی کرد: در سال جاری ۲۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان سنجش سلامت شوند.

وی با اشاره به روند ثبت‌نام و نوبت‌دهی سنجش، گفت: نیازی به مراجعه حضوری خانواده‌ها به پایگاه‌های سنجش نیست و خانواده‌ها باید باد در دست داشتن مدارک فرزندان، به مدارس مراجعه کنند تا مدرسه با انجام نوبت‌گیری، پایگاه، تاریخ و ساعت را به خانواده اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که زمان خاصی را نمی‌توانند حضور داشته باشند، اعلام کنند تا در آن تاریخ نوبت‌گیری برایشان انجام نشود، زیرا هر نوبت‌گیری برای خانواده‌ها هزینه دارد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم به خانواده‌ها توصیه کرد: برای جلوگیری از ایجاد تراکم جمعیت، یک نفر همراه دانش‌آموز باشد، ماسک به همراه داشته باشند و راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار